• rozwiń
    • WIG20 2164.75 -0.41%
    • WIG30 2451.42 -0.51%
    • WIG 57024.61 -0.48%
    • sWIG80 11449.24 -0.03%
    • mWIG40 3636.71 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: 2019-10-18 17:15

Dostosuj

Ciaśniej w samolocie. Szykuje się rewolucja na niebie

Ciaśniej w samolocie. Szykuje się rewolucja na niebie
Foto: www.airbus.com (pressroom) / www.airbusgroup.com Foto: Jak twierdzi Airbus, każdego miesiąca zabiera na swoich dwupokładowe samoloty ponad 3 miliony pasażerów.

Airbus zaprezentował model nowych kabin, w których ma zmienić się liczba miejsc przeznaczonych dla pasażerów. Ci, którzy zdecydują się na podróż klasą ekonomiczną, spędzą lot w rzędach liczących 11 foteli, do tej pory było tam miejsce dla 10 pasażerów. Jednak jak dotąd żaden przewoźnik nie zainteresował się propozycją producenta.

W nowej kabinie Airbusa A380 w każdym rzędzie zmieści się aż 11 pasażerów. Spółka chce w ten sposób zwiększyć liczbę podróżujących, a tym samym czerpać pokaźne zyski.

Taka propozycja oznacza, że w największym samolocie pasażerskim, w klasie ekonomicznej, znajdzie się dodatkowych 70 miejsc. Bieżący układ 10 foteli obok siebie ma zostać zastąpiony konfiguracją 3-5-3, z dwoma przejściami między rzędami. Natomiast w klasie ekonomicznej premium będą one liczyć 9 miejsc.

Zwiększyć zyski

Plan zakłada zwiększenie przychodów Airbusa o 23 mln dolarów. Został przedyskutowany podczas ILA Berlin Air Show. Spółka zakłada również wprowadzenie nowych rozwiązań w klasach biznes i premium - również poprzez zwiększenie liczby miejsc. Można to uzyskać np. dzięki   przeniesieniu foteli z kabiny górnego do dolnego pokładu, przeznaczonych dla pasażerów podróżujących w różnych klasach. Rozwiązaniem jest również zmniejszenie przestrzeni dla załogi.

Choć Airbus zatwierdził projekt nowej kabiny, jak dotąd żadna z linii lotniczych nie jest zainteresowana wprowadzeniem takiego rozwiązania.

Jak twierdzi Airbus, każdego miesiąca zabiera na swoich dwupokładowe samoloty ponad 3 miliony pasażerów. Start lub lądowanie odbywa się średnio co trzy minuty.

 

Zobacz. Airbus stawia na ekologię. Zobacz najnowsze dziecko koncernu:

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (9)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Aigiler_
Pomysł aby przedział pasażerski mógł się odłączać i lądować na spadochronach w razie czego nie zachwycił nikogo bo zmniejsza zyski. Rządzi chciwość.
  • 1
  • 3
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Xvim
  • 2
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Aigiler_
W ostatnich czasach parę samolotów chlupnęło do oceanu. Spadochrony mogłyby ich uratować. Zresztą i tak rządzi chciwość.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
AdamGrodzisk
paranoja..... jak bym sie tluc A380 w rzedzie po srodku na fotelu 5 miejscowym 12 h to bym poleciał z 3 przesiadkami ale w normalnych warunkach. to co pokazali to wyglada jak wagon do trrblinki tyle z miejscami siedzacymi a zyski to dla kogo bo z pewnoscia nie dla pasazera scisnietego jak sardynka.... masakra
  • 3
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
CitizenV
Tutaj potrzebna jest jakaś dyrektywa UE limitująca takie chore pomysły.
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Xvim
Problem w tym, że nie wiem czy ludzie by tego naprawdę chcieli. Wszyscy apologeci "dawnych czasów gdy było luźno, stewardy piękne, a jedzenie robione w prawdziwej kuchni", zapominają że w 1960 za przelot Los Angeles- Sydney płaciło się ROCZNĄ pensję urzędnika państwowego w USA.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
zalamander
Hmmm, proponuję w klasie ekonomicznej upakować ludzkość na półstojąco lub piętrami leżąco, bez prawa wychodzenia (najlepiej na prawym boczku). Wówczas na pewno będzie to klasa jeszcze bardziej ekonomiczna. Klasy premium i biznes oraz first-klass można spokojnie rozluźnić, mało kto tam lata.
  • 4
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane