Podniebna rewolucja. Naddźwiękowe samoloty szykują się do startu

Podniebna rewolucja. Naddźwiękowe samoloty szykują się do startu
Foto: Aerion Corporation Foto: Linie Flexjet LLC złożyły zamówienie na 20 samolotów AS2

Linie lotnicze Flexjet LLC złożyły zamówienie na 20 samolotów AS2, pierwszych dostępnych na rynku samolotów naddźwiękowych. Premierowy lot odrzutowca zaplanowano na 2021 rok, zaś seryjne loty zostaną wprowadzone 2 lata później.

Dzięki temu podróż z Londynu do Nowego Jorku skróci się do 4 godzin i 30 minut. To o 2,5 godziny mniej niż dotychczas. Jeszcze więcej czasu zaoszczędzimy na trasie między Stanami Zjednoczonymi, a Australią, gdzie podróż ma trwać krócej aż o 5,5 godziny.

-  Linie Flexjet od początku były w czołówce ze względu na technologię lotniczą, umożliwiając właścicielom dostęp do maszyn o wysokiej wydajności. Dziś dumni jesteśmy z naszego przodownictwa w zakresie naddźwiękowych samolotów biznesowych. Mamy przyjemność być pierwszym nabywcą floty samolotów AS2 Aerion i cieszymy się, że jesteśmy w stanie zapewnić naszym właścicielom naddźwiękowe podróże międzykontynentalne - powiedział prezes linii Flexjet Kenn Ricci.

Parametry samolotu

Maksymalna prędkość samolotu biznesowego AS2 firmy Aerion to 1,5 macha i jest o 67 proc. wyższa niż najszybsze prędkości przelotowe długodystansowych odrzutowców poddźwiękowych zarówno obecnie produkowanych, jak i takich, których produkcję dopiero się przewiduje.

Na pokładzie AS2 mieści się od 8 do 12 pasażerów, a jego międzykontynentalny zasięg mieści się w zakresie 4 750 mil morskich, oszczędzając tym samym trzy godziny przy podróżach przez Atlantyk w porównaniu do samolotów poddźwiękowych i ponad sześć godzin w dłuższych podróżach przez Pacyfik. Opracowywany obecnie przez firmę Aerion we współpracy z grupą Airbus Group model wyposażony jest w trzy silniki i odbędzie swój pierwszy lot w 2021 r., a do eksploatacji wejdzie w roku 2023.

- Zapoznaliśmy się z technologią firmy Aerion i niezwykłymi możliwościami samolotu AS2 i uważamy, że mogą one zmienić zasady gry na rynku podróży służbowych. Szybki rozwój AS2 firmy Aerion i grupy Airbus Group jest godny podziwu - dodał prezes Ricci.

Firmy Aerion i Flexjet wspólnie zaprojektują niezwykłe i niepowtarzalne wnętrza samolotów AS2 w duchu tradycji luksusowego wykończenia, które można zobaczyć w samolotach niedawno wprowadzonej do użytku floty Red Label linii Flexjet. Zgodnie z przewidywaniami firmy Flexjet wielu klientów skorzysta z samolotów AS2 w połączeniu z innymi wielkokabinowymi samolotami firmy w ramach programu Global Access. Prędkości samolotów AS2 umożliwią dostosowanie się nawet do szczególnie wymagających harmonogramów podróży, takich jak międzykontynentalne loty jednodniowe.

Przełom w technologii

Firma Aerion Corporation z siedzibą w Reno w stanie Nevada powstała w 2002 r. w celu rozpoczęcia ery praktycznych i wydajnych lotów ponaddźwiękowych.

Podczas współpracy z agencją NASA i innymi wiodącymi instytucjami lotniczymi firma Aerion w ciągu ostatniej dekady stworzyła zaawansowaną technologię skrzydeł. W wyniku badań doszło do przełomu w dziedzinie naddźwiękowego naturalnego przepływu laminarnego, który jest podstawą technologii wykorzystywanej w nowych odrzutowcach biznesowych AS2.

Linie lotnicze Flexjet po raz pierwszy weszły na rynek własności ułamkowej samolotów w 1995 r. i w maju 2015 r. obchodziły swoje 20 urodziny. Firma Flexjet zapewnia klientom ułamkową własność samolotów oraz leasing, a jej program własności ułamkowej samolotów jako pierwszy na świecie uzyskał certyfikat przeglądu organizacji bezpieczeństwa Air Charter Safety Foundation. Flexjet jest pierwszą i jedyną firmą posiadającą wyróżnienie 16. nagrody diamentowej za doskonałość organizacji FAA.

Program "Świat technologii" od poniedziałku do piątku na antenie TVN24 Biznes i Świat o godz. 21.00.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (9)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Guziel
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.