• rozwiń

Jednolite logo w trzech krajach. Polski gigant pod własną marką

Ropa znów tańsza. Ceny benzyny skoczyły w górę Odtwórz: Ropa znów tańsza. Ceny benzyny skoczyły w górę
Ropa znów tańsza. Ceny benzyny skoczyły w górę "Źródło: Fakty TVN"

Jeszcze w tym roku na stacjach w Niemczech, Czechach i na Słowacji pojawi się marka Orlen. To element wdrażanej strategii zakładającej współistnienie lokalnych marek Star i Benzina z logotypem Orlenu - poinformował płocki koncern.

Jak podkreślił PKN Orlen, "w ramach działań, które docelowo mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci", na wszystkich rynkach, gdzie obecna jest Grupa Orlen "będzie prowadzona spójna komunikacja, w której istotną rolę odgrywać będzie dalsze zaangażowanie w Formułę 1".

PKN Orlen wyjaśnił, iż "w ramach wzmacniania znajomości marki Orlen połączone logotypy będą pojawiały się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji Benzina i Star". Koncern dodał przy tym, że "wprowadzi flagową markę do lokalnych działań marketingowych, wykorzystując na rynkach zagranicznych także potencjał komunikacyjny wynikający z zaangażowania w Formułę 1 i sponsoring Roberta Kubicy".

"Ważne dla klientów wartości"

"Podjęliśmy strategiczną decyzję, że będziemy budować jedną międzynarodową markę Orlen na wszystkich rynkach, gdzie prowadzimy działalność lub sprzedawane są nasze produkty. Już dziś jesteśmy narodowym championem – największą firmą w tej części Europy i najcenniejszą polską marką wycenianą na 4,7 mld zł – ale bez spójnego wizerunku nie wykorzystujemy w pełni naszego potencjału" - oświadczył cytowany w komunikacie spółki prezes koncernu Daniel Obajtek.

I zapowiedział: "Docelowy rebranding pozwoli nam uzyskać synergię w obszarze komunikacji i marketingu, a jego wsparciem będzie wykorzystanie naszego dalszego zaangażowania w jeden z najbardziej popularnych sportów na świecie, czyli Formułę 1".

Nieoficjalnie mówi się, że koszt rebrandingu może wynieść kilkadziesiąt milionów złotych.

Rynek stacji paliw

Według Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, w połowie 2019 roku PKN Orlen miał 1779 stacji paliw w Polsce. W przeliczeniu na udziały rynkowe stacje Orlenu mają w Polsce około 23 proc. Druga pod tym względem Grupa Lotos ma 493 stacje.

PKN Orlen ma też obecnie 582 stacji na rynku niemieckim (pod marką Star), 409 w Czechach (pod marką Benzina) oraz 25 stacji na Litwie.

Orlen i Lotos na polskim rynku konkurują głównie z firmami: BP, Shell, CircleK oraz AMIC.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane