• rozwiń
    • WIG20 2103.68 -0.21%
    • WIG30 2406.12 -0.16%
    • WIG 56047.39 -0.13%
    • sWIG80 11585.53 -0.05%
    • mWIG40 3753.25 -0.07%

Ostatnia aktualizacja: 2019-08-23 17:15

Dostosuj

Temat: Biznes dla Ludzi

Znaleźli muchę w mozzarelli, zażądali odszkodowania. Warto iść do sądu?

"Biznes dla Ludzi", cz.3 Odtwórz: "Biznes dla Ludzi", cz.3
Foto: TVN24BiŚ | Video: TVN24 BiS Foto: Gościem programu "Biznes dla Ludzi" była Marta Rupieta | Video: "Biznes dla Ludzi", cz.3

Małżeństwo kupiło felerny ser w sklepie należącym do ogólnopolskiej sieci. Po pokrojeniu na kawałki zauważyło ciemną plamę, a po przeprowadzeniu dokładniejszych oględzin okazało się, że jest to mucha. Mężczyzna sfotografował ją, a sam ser z owadem zamroził jako dowód. Od sklepu zażądał 80 tys. zł zadośćuczynienia za naruszenie jego dóbr osobistych – zdrowia i godności. W "Biznesie dla ludzi" sprawdzamy, jakie przysługują nam prawa w podobnych sytuacjach.

Jeśli towar zakupiony w sklepie jest uszkodzony, nieświeży, czy np. zanieczyszczony, klient ma prawo do wymiany lub zwrotu pieniędzy.

Gdy tylko zobaczymy usterkę należy od razu wybrać się do sklepu. Warto pamiętać także o zabraniu ze sobą paragonu. Jak mówi Marta Rupieta, radczyni prawna z Kancelarii Rupieta Radcy, "ułatwi to nam złożenie reklamacji i udowodnienie, że rzeczywiście nabyliśmy towar w danym sklepie".

- Jeżeli wada jest istotna, wówczas od razu możemy odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy - dodała. Każdy towar podlega takim samym regułom reklamacyjnym.

Zdrowy rozsądek

Niemiłych przypadków podczas codziennych zakupów nie brakuje. Głośnym echem odbiła się sprawa małżeństwa, które zakupiło mozzarellę z muchą.

Sklep, który sprzedał mozzarellę z muchą, nie musi jednak płacić 80 tys. zł zadośćuczynienia, którego domagali się klienci. Subiektywne odczucia małżeństwa, które ją kupiło, nie zasługują na ochronę. Stanowiłoby to nadużywanie instrumentów prawnych dla przypadków drobnych i incydentalnych – uznał Sąd Apelacyjny w Łodzi (gdy sklep odmówił wypłaty zadośćuczynienia, małżeństwo skierowało sprawę do sądu).

Przy domaganiu się zwrotu pieniędzy trzeba pamiętać o zachowaniu zdrowego rozsądku. - Nie dziwi mnie, że sąd odrzucił pozew - stwierdziła Marta Rupieta.


Przeterminowane produkty

Należy pamiętać, że także w przypadku przeterminowanych produktów możemy domagać się zwrotu pieniędzy.

- Sprzedający ponosi odpowiedzialność prawno-skarbową. Nie można wystawiać towarów, które są przeterminowane. Te towary nie podlegają reklamacji, natomiast sprzedający może zwrócić nam pieniądze - powiedziała Rupieta.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (12)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Biancaluna
Jasne, jasne, wroc do sklepu, czyli zapłac za przejazd, swój czas i dostań 2,99 zł z powrotem. Towar powinien byc w porządku za pierwszym razem, że nie tak, ze klient dwa razy chodzi po ta samą rzecz. Za to mu nikt nie odda.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Leon775
Naoglądali się amerykańskich filmów i zachciało się odszkodowań. Swoja drogą nie chciałbym takiego systemu jak amerykański. Ubezpieczanie się od tego że ktoś jest ubezpieczony i może nas pozwać. Paranoja !
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
szaszapek
Z której strony by nie patrzeć, mucha to jednak białko. Jak zjemy to nas wzmocni.:-)
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
flyjolka
No dobrze, a co jesli kupilam feralny serek na drugim koncu miasta w markecie i sprawdzilam to dopiero w domu? W takim wypadku chciala bym nowy serek plus koszty paliwa i czasu na ponowny dojazd i wymiane. Sama wymiana towaru mnie nie satysfakcjonuje.
  • 2
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane