• rozwiń
    • WIG20 2217.74 -1.96%
    • WIG30 2543.28 -1.61%
    • WIG 58130.92 -1.34%
    • sWIG80 12810.02 +0.10%
    • mWIG40 4240.04 +0.04%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Bank odda klientom opłaty za konto. Jest jednak warunek

Sadowski: kolejny kwartał spada liczba bankomatów Odtwórz: Sadowski: kolejny kwartał spada liczba bankomatów
Sadowski: kolejny kwartał spada liczba bankomatów "Źródło: TVN24 BiS"

Deutsche Bank Polska odda części byłych i obecnych klientów opłaty za prowadzenie konta - poinformował w czwartek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak podkreślono, jeżeli bank wprowadza opłaty za konto powiązane z kredytem, musi zagwarantować konsumentowi rezygnację z tego rachunku bez kosztów.

Jak poinformował UOKiK, postępowanie przeciwko Deutsche Bank Polska urząd wszczął w maju 2017 roku. Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziło to, że bank pobierał podwyższone opłaty od konsumentów oraz uniemożliwił im rezygnację z umowy bez kosztów. Praktyka trwała co najmniej od 2012 roku.

Podwyżka opłat

"Klienci banku, biorąc kilka lat temu kredyt lub pożyczkę hipoteczną, otwierali rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe, które były też przeznaczone do ich obsługi. W zamian między innymi mieli niższą marżę kredytu, czyli płacili mniejsze raty. Bank jednak podwyższył opłaty za prowadzenie rachunków - przykładowo z 0 zł do 8 zł, z 2 zł do 12 zł. Konsumenci, którzy nie chcieli płacić i wypowiadali umowę - narażali się na podwyższenie oprocentowania kredytu. A osoby, które chciały przekształcić rachunek na inny - mogły być obciążane przez bank dodatkowymi kosztami" - tłumaczy w komunikacie urząd.

Zdaniem UOKiK bank nie może pogarszać sytuacji konsumenta. "Jeżeli instytucja finansowa wprowadza lub zwiększa opłatę za prowadzenie konta powiązanego np. z umową kredytu, musi umożliwić konsumentowi rozwiązanie umowy bez dodatkowych kosztów. Klient Deutsche Bank Polska często nie miał wyboru - musiał płacić za obsługę konta wyższą opłatę, gdyż rozwiązanie umowy oraz jej zmiana wiązały się z kosztami" - powiedział cytowany w komunikacie prezes UOKiK Marek Niechciał.

Trzeba złożyć wniosek

Urząd podał, że Deutsche Bank Polska zrekompensuje klientom straty. "Uniknął więc kary finansowej od UOKiK. Zobowiązanie dotyczy byłych i obecnych klientów banku" - wyjaśniono.

UOKiK poinformował, że w przypadku posiadania konta: db NET, db Konto, db Fokus, Pakiet Inwestor, Pakiet status, db Open, db Start powiązanego z umową kredytu, a bank podwyższył opłaty za prowadzenie rachunku, można złożyć wniosek o między innymi o zwrot pobranych opłat za konto (dla byłych i obecnych klientów), bezpłatną zmianę rodzaju konta na dowolne oferowane przez bank.

List w tej sprawie do uprawnionych klientów skierował także Deutsche Bank.

ZOBACZ LIST DEUTSCHE BANK

Jak podkreślono, zainteresowani zawarciem aneksu muszą złożyć wniosek w tej sprawie w jednym z oddziałów Deutsche Banku. Co ważne, można to zrobić do 3 października br. włącznie.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane