• rozwiń
    • WIG20 2105.88 -0.20%
    • WIG30 2409.13 -0.26%
    • WIG 56121.78 -0.15%
    • sWIG80 11637.53 +0.40%
    • mWIG40 3765.22 -0.58%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Darmowe porady prawne. W sanatoriach, przed sklepami, w internecie

Darmowe porady prawne. W sanatoriach, przed sklepami, w internecie

Nadszedł czas przygotowań do Bożego Narodzenia i poszukiwań prezentów, a przedświąteczna gorączka sprzyja podejmowaniu nieprzemyślanych decyzji przy sklepowych kasach. Na ratunek naszym portfelom ruszają organizacje konsumenckie, które będą udzielać bezpłatnych porad.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów finansuje projekt świątecznego bezpłatnego poradnictwa dla konsumentów. Rady można zasięgnąć w sklepie lub przez internet.

Eksperci Federacji Konsumentów dyżurują w dni powszednie i w weekendy na mobilnych stanowiskach w wybranych supermarketach w 17 miastach (Bydgoszcz, Gdańsk, Gorzów Wielkopolski, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Radom, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin, Tarnobrzeg, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra). Z porady można też skorzystać przez internet, na facebookowym profilu Federacji Konsumentów.

Pomoc prawna w kamperze

Z pomocy prawnej będzie można skorzystać codziennie w godz. 9-17 w specjalnych kamperach w pobliżu sklepów sieci Kaufland. Prawnicy Stowarzyszenia na Rzecz Edukacji, Innowacji i Rozwoju Społecznego „DEXTRUM” będą obecni w kilkunastu miastach województw mazowieckiego i lubelskiego. (Biała Podlaska, Chełm, Hrubieszów, Jabłonna, Lubartów, Łuków, Mława, Puławy, Radom, Siedlce, Świdnik, Zamość).

Pomoc świąteczna obejmie także wrażliwe grupy konsumentów. Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja, przygotowała specjalną ofertę dla seniorów; w połowie grudnia zorganizuje wykłady w sanatoriach. Dla seniorów, którzy chcieliby zasięgnąć porady drogą elektroniczną, zostanie uruchomiony dyżur on-line na stronie organizacji.

Pomoc dla osób niesłyszących

Z zupełnie nowej formuły poradnictwa będą mogły skorzystać osoby niesłyszące. Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST opublikuje filmiki instruktażowe poruszające tematykę konsumencką w telewizji z językiem migowym Glusi.tv oraz na swojej stronie internetowej. Osoby niesłyszące będą też mogły zasięgnąć porady przez internet.

Dla konsumentów, którzy chętnie korzystają z mediów elektronicznych i są zainteresowani uzyskaniem ekspresowej porady prawnej, Fundacja Konsumentów uruchomiła formularz porad on-line. Czas oczekiwania na odpowiedź to 24 godziny w przypadku pierwszych 100 zapytań konsumenckich i do trzech dni w przypadku pozostałych. Internauci mogą również samodzielnie wyszukać rozwiązanie swojego problemu w gotowym zbiorze porad na stronie.

Zobacz: Świąteczne hity. "Last Christmas" po polsku (6.12.2016)

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane