• rozwiń
    • WIG20 2351.96 -0.86%
    • WIG30 2700.40 -0.79%
    • WIG 60532.59 -0.70%
    • sWIG80 11975.42 -0.12%
    • mWIG40 4173.48 -0.23%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 10:03

Dostosuj

Uwaga na nieuczciwych sprzedawców. "Nie podpisuj żadnych dokumentów"

Polacy odchodzą na emeryturę Odtwórz: Polacy odchodzą na emeryturę
Polacy odchodzą na emeryturę "Źródło: tvn24bis.pl"

Seniorzy są na celowniku nieuczciwych sprzedawców gazu, prądu usług telekomunikacyjnych - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i apeluje o czujność w każdym przypadku, gdy "pan z elektrowni, gazowni czy telekomu" zgłasza się z "bardzo korzystną ofertą", a przy okazji prosi o dane osobowe.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów apeluje do seniorów, by uważali na sytuację, kiedy zgłasza się do nich akwizytor - często przedstawiający się w taki sposób, że można odnieść wrażenie, iż reprezentuje firmę, z którą mamy podpisaną umowę - z propozycją znacznie korzystniejszej oferty.

Jeśli prosi o podanie danych osobowych, jak imię i nazwisko, numer dowodu, oznacza to próbę wyłudzenia. Jak podkreśla UOKiK, nasz operator takie dane posiada.

Nie wolno podpisywać żadnych dokumentów w rodzaju potwierdzenia wizyty, czy wypełnienia ankiety, podawać numeru dowodu osobistego pod pozorem aktualizacji danych - radzi UOKiK. Chodzi tu też, by nie daćy się namówić na podpisanie protokołu spisania czy wymiany (często udawanej) liczników, piecyków gazowych, aparatów telefonicznych i filtrów wody. Szczególną czujność muszą budzić naleganie i próby wywarcia nacisku na jak najszybsze podpisanie umowy - podkreśla urząd.

Odstąpienie od umowy

UOKiK ostrzega też przed zawieraniem umów na pokazach "cudownych garnków" i wyrobów paramedycznych, jak np. likwidujące reumatyzm kołdry czy materace. Jak podkreśla - podpisanie wszelkich takich umów osoby starsze powinny konsultować z rodziną, przyjaciółmi czy sąsiadami. Co jednak najważniejsze - nawet w przypadku podpisania umowy - mamy prawo, by w ciągu 14 dni od niej odstąpić bez ponoszenia żadnych kosztów.

"Korzystaj z bezpłatnej pomocy. Zadzwoń do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub powiecie i umów się na wizytę" - przypomina Urząd. "Jeżeli zostałeś oszukany, zgłoś sprawę policji" - radzi.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane