• rozwiń

Przegląd prasy: po karmę do internetu. Tak dobrze jeszcze nie było

Przegląd prasy: po karmę do internetu. Tak dobrze jeszcze nie było
Foto: Shutterstock Foto: Polski rynek produktów dla zwierząt domowych zwiększy się w tym roku o niemal 5 proc., do 2,3 mld zł

Rośnie sprzedaż żywności dla pupili. Coraz więcej wydajemy na nią w sieci - donosi "Rzeczpospolita".

Polski rynek produktów dla zwierząt domowych zwiększy się w tym roku o niemal 5 proc., do 2,3 mld zł - szacuje firma badawcza Euromonitor International.

Optymistyczne prognozy

W sieci Polacy kupują coraz więcej karmy specjalistycznej (z wyższej półki cenowej, np. przeznaczonej dla konkretnej rasy). Branża szacuje, że w tym roku wydamy na nią w sumie 500 mln zł, o 15 proc. więcej niż przed rokiem.

- W tej chwili połowa sprzedaży karmy specjalistycznej przypada na tradycyjne sklepy zoologiczne, jednak już w przyszłym roku powinna ją wyprzedzić sprzedaż internetowa. W ostatnich latach e-handel karmą specjalistyczną rósł w tempie 20-30 proc. rocznie, podczas gdy handel tradycyjny jest raczej stabilny - szacuje Piotr Więcek, dyrektor generalny KrakVetu.

Polacy kupują coraz chętniej w internecie ze względu na wygodę i niższe ceny. Dystrybutorzy przyznają, że marże, które uzyskują z e-handlu, nie są wysokie. Jednak przy odpowiedniej skali obrotów biznes może być opłacalny.

Urzędnicy adoptują stare psy i koty ze schroniska. Materiał "Faktów" TVN:

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane