• rozwiń
    • WIG20 2344.98 -0.05%
    • WIG30 2698.37 -0.08%
    • WIG 60739.15 +0.05%
    • sWIG80 11975.93 0.00%
    • mWIG40 4271.30 -0.22%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 14:25

Dostosuj

Kliencie, obsłuż się sam. Największy polski bank stawia na automaty

Przelwe na zły numer konta? Klienci łatwiej odzyskają pieniądze Odtwórz: Przelwe na zły numer konta? Klienci łatwiej odzyskają pieniądze
Przelwe na zły numer konta? Klienci łatwiej odzyskają pieniądze

Założenie lokaty, wykonanie przelewu czy wpłata gotówki - to między innymi oferują stanowiska samoobsługowe w oddziałach PKO Banku Polskiego. Największy polski bank zaczął testowanie nowego typu obsługi. "Rozwiązanie to z powodzeniem zostało zastosowane na rynku brytyjskim, m.in. w banku Barclays" - przekonuje Zbigniew Jancewicz, kierownik w zespole PKO BP.

Na początek wystartują 4 tego typu urządzenia w kilku wybranych placówkach: dwa w Warszawie i dwa w Jeleniej Górze. Do wykonania transakcji wystarczy karta debetowa - informuje w informacji PKO BP.

"Stanowiska samoobsługowe z jednej strony podnoszą komfort klientów, z drugiej optymalizują koszty funkcjonowania placówek bankowych - zmniejszają koszty obsługi klientów, obniżają niezbędne zaangażowanie pracowników w realizację operacji, dzięki czemu mogą angażować się w obsługę klientów zainteresowanych bardziej skomplikowanymi produktami" – ocenia w komunikacie prasowym Zbigniew Jancewicz, kierownik zespołu w Departamencie Sieci i Optymalizacji Procesów.

Wyjaśnia, że celem pilotażu jest ocena, w jaki sposób usprawnić obsługę klienta.

"Rozwiązanie to z powodzeniem zostało zastosowane na rynku brytyjskim, m.in. w banku Barclays" - dodaje.

Samoobsługa w banku

"Chcąc w pełni wykorzystać potencjał, jaki stwarzają nowe narzędzia, w PKO Banku Polskim prowadzone są projekty, których celem jest przetestowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w wybranych placówkach, zanim zostaną wdrożone w całej sieci" - czytamy w informacji.

Dwa stanowiska samoobsługowe działają w oddziale 6 i 101 w Warszawie oraz dwa w oddziale 1 w Jeleniej Górze. Urządzenia zostały wyposażone w ekrany dotykowe oraz dodatkowe oprogramowanie, które pozwala na realizację bardziej skomplikowanych transakcji niż sama wpłata i wypłata gotówki.

Z kas samoobsługowych mogą skorzystać wszyscy klienci indywidualni i firmowi posiadający karty do rachunku bankowego. Na początek klienci będą mogli skorzystać z funkcji wpłaty gotówkowej na konto własne, wypłaty gotówki, przelewu, założenia lokaty, sprawdzenia lub wydruku salda oraz innych operacji dostępnych w bankomatach. W dalszej kolejności lista dostępnych transakcji będzie sukcesywnie zwiększana.

Sieć bankomatów

"Obecnie nowoczesne urządzenia samoobsługowe w PKO Banku Polskim są już standardem, a stanowiska samoobsługowe będą ich uzupełnieniem. Bank dysponuje siecią 3 213 bankomatów w tym 941 wpłatomatów" - czytamy w informacji.

Podobnie jak w poprzednich latach PKO Bank Polski udostępnia w trakcie sezonu wakacyjnego mobilne bankomaty ustawione w wybranych turystycznych miejscowościach: we Władysławowie, Łebie, Helu, Dziwnowie, Międzyzdrojach, Mielnie, Świnoujściu, Ustroniach Morskich, Juracie, Jastrzębiej Górze, Krynicy Morskiej, Jastarni, Karwii, Kużnicy, Pobierowie, Rewalu i Okuninkach nad Jeziorem Białym. Urządzenia te będą funkcjonowały do końca września.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane