• rozwiń
    • WIG20 2188.20 +0.70%
    • WIG30 2521.46 +0.73%
    • WIG 56753.79 +0.71%
    • sWIG80 11547.10 +0.62%
    • mWIG40 3939.78 +0.74%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Bank zwróci klientom opłaty za karty. "Mogli poczuć się wprowadzeni w błąd"

Bank zwróci klientom opłaty za karty. "Mogli poczuć się wprowadzeni w błąd"
Foto: Shutterstock Foto: Informacje zawarte w reklamach nie były wystarczająco precyzyjne

mBank oferuje zwrot miesięcznych opłat za kartę debetową wydaną do prowadzonych rachunków bankowych. To następstwo decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). O jej szczegółach bank poinformował na swojej stronie, zwroty dotyczą wybranych klientów.

W niektórych reklamach debetowych kart płatniczych  mBank informował, że warunkiem zwalniającym z miesięcznej opłaty za kartę jest dokonanie płatności na określoną kwotę.

Zwrot opłat

UOKiK stwierdził, że informacje zawarte w reklamach nie były wystarczająco precyzyjne, przez co użytkownicy kart mogli poczuć się wprowadzeni w błąd co do faktycznych warunków zwolnienia z opłaty miesięcznej za debetową kartę płatniczą.

Urząd zobowiązał mBank do zwrotu miesięcznych opłat za kartę debetową wydaną do prowadzonych rachunków bankowych o nazwie: mKonto Aquarius, izzyKonto oraz eKonto, pobranych w okresie od 1 lipca 2014 roku 1 stycznia 2017 roku.

Dotyczy to klientów, którzy dokonali transakcji warunkującej zwolnienie z opłaty ww. kartą w danym miesiącu kalendarzowym lecz nie uwzględnionej przez mBank jako spełnienie warunku zwalniającego z miesięcznej opłaty wskutek jej rozliczenia w kolejnych miesiącach kalendarzowych.

Reklamacje można zgłaszać do 30 czerwca 2017 roku - poinformował w komunikacie bank, który na swojej stronie zamieścił prawomocną decyzję prezesa UOKiK.

ZOBACZ DECYZJĘ UOKIK

 

Zobacz, Szwecja rezygnuje z gotówki. Plastik zamiast bilonu i banknotów:


Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane