• rozwiń
    • WIG20 2202.36 -0.54%
    • WIG30 2538.06 -0.49%
    • WIG 57264.89 +0.87%
    • sWIG80 11493.78 +0.17%
    • mWIG40 3957.52 +0.42%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 09:08

Dostosuj

Bank ostrzega: hakerzy wykorzystują przekierowanie połączeń na inny numer telefonu

Darknet, czyli ciemna strona internetu Odtwórz: Darknet, czyli ciemna strona internetu
Darknet, czyli ciemna strona internetu "Źródło: TVN24 BiS"

mBank ostrzega o nowym typie ataku cyberprzestępców, skierowanym na klientów bankowości mobilnej. Hakerzy mogą wykraść pieniądze z naszego konta. Uważnie czytaj wszystkie wiadomości SMS, zarówno te przesłane od operatora o dokonaniu przekierowania lub włączeniu innych istotnych operacji, jak i od banku - radzą przedstawiciele mBanku.

Jak podano w komunikacie, atak przebiega w kilku etapach. W pierwszej kolejności przestępcy muszą pozyskać dane osobowe swojej ofiary. Wykorzystują do tego różne metody, między innymi fałszywe ogłoszenia o pracę, nieuprawniony dostęp do konta pocztowego czy vishing, czyli pozyskiwanie danych np. telefonicznie, podszywając się pod bank albo znaną instytucję. Następnie udając klienta, przestępcy kontaktują się z operatorem sieci w celu przekierowania połączeń przychodzących z numeru ofiary na swój numer telefonu.

Kolejnym krokiem jest sparowanie aplikacji mobilnej z kontem klienta na urządzeniu należącym do przestępców poprzez podanie pozyskanych wcześniej danych osobowych oraz przechwycenie kodu autoryzacyjnego w wyniku włączonej u operatora sieci usługi przekierowania połączeń.

W ten sposób przestępcy mogą ukraść środki z konta z wykorzystaniem aplikacji mobilnej w ramach ustawionych limitów.

Bank radzi, by w sytuacji, gdy otrzymamy powiadomienie o włączeniu przekierowania połączeń przychodzących na inny numer telefonu lub sparowaniu aplikacji mobilnej z kontem i nie wykonywaliśmy tych czynności osobiście, natychmiast skontaktować się z bankiem.

Jak się bronić?

Ponadto przedstawiciele banku zalecają uważne czytanie wszystkich wiadomości SMS.

"mBank wysyła powiadomienia SMS z informacją o sprawowaniu aplikacji mobilnej z kontem. Jeżeli nie inicjowałeś osobiście takiej operacji, masz informację, że prawdopodobnie ktoś robi to w twoim imieniu. Podobnie możesz otrzymywać informacje o zrealizowanych operacjach finansowych" - przypomniano w komunikacie.

Dodatkowo zwrócono uwagę, że klienci mają również możliwość zmiany limitów mobilnych w serwisie transakcyjnym banku oraz limitów na transakcje BLIK poprzez kontakt z konsultantem banku.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane