• rozwiń
    • WIG20 2154.80 +0.29%
    • WIG30 2439.89 +0.34%
    • WIG 56781.82 +0.24%
    • sWIG80 11451.18 -0.23%
    • mWIG40 3620.92 +0.21%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Temat: Niedziele wolne od handlu

Niedzielny zakaz winduje sprzedaż internetową

Wiceminister Szwed o tym, co się zmieni w zakazie handlu w niedziele Odtwórz: Wiceminister Szwed o tym, co się zmieni w zakazie handlu w niedziele
Wiceminister Szwed o tym, co się zmieni w zakazie handlu w niedziele "Źródło: TVN24 BiS"

Grupa LPP w pierwszym półroczu miała 3,6 miliarda złotych przychodów netto ze sprzedaży wobec 3 miliardów rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Jak wskazano, do wzrostów przyczyniły się między innymi zmiany w przyzwyczajeniach klientów w związku z wejściem w życie zakazu handlu w niedziele, którzy chętniej robili zakupy przez internet.

Jak czytamy w raporcie, grupa LPP w pierwszym półroczu miała 101,3 miliona złotych zysku netto wobec 56 milionów zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł zaś 194 miliony złotych wobec 98,5 miliona złotych przed rokiem.

Wzrost sprzedaży internetowej

W pierwszym półroczu 2018 roku LPP osiągnęła 309,4 mln zł przychodów ze sprzedaży internetowej. Oznacza to wzrost aż o 121,5 procent w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem.

Według przedstawicieli spółki, "kontynuacja trzycyfrowych wzrostów sprzedaży internetowej została osiągnięta dzięki rozwojowi e-sklepów poza Polską, wydatkom na marketing (współpraca z blogerkami modowymi i influencerkami)".

Ich zdaniem nie bez wpływu były również zmiany w przyzwyczajeniach klientów. "W związku z zakazem handlu w niektóre niedziele klienci z Polski coraz częściej robią zakupy poprzez internet" - podkreślono.

Rynek

Jak czytamy na stronie, LPP składa się z ponad 1700 sklepów, z czego około 700 punktów funkcjonuje za granicą. Grupa zarządza takimi markami jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

LPP od 2001 roku jest notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Spory udział w rynku odzieżowym w Polsce ma także Grupa Vistula do której należy ponad 400 sklepów w kraju. Szwedzka grupa H&M na koniec maja br. miała 182 punkty w Polsce.

Jak informowaliśmy wcześniej wyraźny wzrost sprzedaży dzięki zakazowi handlu odnotowali także przedstawiciele między innymi branży paliwowej.

W drugim kwartale tego roku Orlen osiągnął najwyższą w swej historii sprzedaż detaliczną. Nawet dwucyfrowe wzrosty odnotowała także Grupa Lotos. W niedziele, które zostały objęte zakazem handlu, zwiększony ruch zaobserwowano także w wybranych punktach Shell.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane