• rozwiń
    • WIG20 2180.65 +0.24%
    • WIG30 2508.62 +0.35%
    • WIG 56409.68 +0.16%
    • sWIG80 11529.19 -0.19%
    • mWIG40 3886.23 +0.29%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 10:30

Dostosuj

"Lubisz to" i kupujesz. Handel internetowy rośnie

"Lubisz to" i kupujesz. Handel internetowy rośnie
Foto: Shutterstock Foto: Media społecznościowe wpływają na wzrost handlu e-commerce

Zasięg mediów społecznościowych jest coraz większy, a to wpływa na wzrost handlu e-commerce - pisze "Puls Biznesu". - W socialu klienci są blisko marek, a marki blisko klientów, dużo wiedzą o sobie nawzajem, co wpływa na proces zakupowy - mówi Patrycja Sass - Staniszewska, Dyrektor Operacyjna w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

Z raportu "Lubię to czy Kupuję to" opublikowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że niemal 90 proc. internautów w Polsce ma przynajmniej jedno konto w serwisie społecznościowym, a 63 proc. regularnie korzysta z social mediów.

Non stop używa ich 15 proc. użytkowników, a kolejne 9 proc. zagląda do nich zawsze, gdy tylko otrzymają powiadomienie z serwisu.

Prawdziwy handel odbywa się także w mediach społecznościowych. 38 proc. użytkowników social media deklaruje, że skorzystało z przycisku "kup", a według 61 proc. to przydatna lub bardzo przydatna funkcjonalność. Do bezpośredniego zakupu przez social media przyznaje się 32 proc. użytkowników, a wśród osób "lubiących" i obserwujących różne marki aż 60 proc. - piszą autorzy raportu.

Oczywiście, samo "polubienie" to jeszcze nie kupowanie.

Pomoc serwisu społecznościowego

Choć social media bezpośrednio wspierają e-commerce, bo pozwalają ominąć jeden z najbardziej nielubianych procesów, czyli rejestrację i logowanie się do e-sklepów - zwraca uwagę "PB".

Z raportu wynika, że 34 proc. konsumentów korzysta z opcji logowania do innych serwisów za pomocą konta społecznościowego.

- Wyniki naszego badania nie pozostawiają wątpliwości - media społecznościowe są istotnym kanałem łączącym podmioty e-commerce z klientami. Współczesny klient od użytkowników social media zasięga opinii o produktach, weryfikuje swoje wybory konsumenckie, szuka informacji oraz inspiracji i finalnie klika - kup. W socialu klienci są blisko marek, a marki blisko klientów, dużo wiedzą o sobie nawzajem, co wpływa na proces zakupowy - mówi Patrycja Sass - Staniszewska, Dyrektor Operacyjna w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

Zobacz materiał z programu "15 na żywo" w TVN24 na temat konsekwencji zawieszenia małego ruchu granicznego z Rosją (08.08.2016):

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane