• rozwiń
    • WIG20 2158.94 -0.47%
    • WIG30 2459.33 -0.39%
    • WIG 57502.14 -0.29%
    • sWIG80 11763.70 +0.51%
    • mWIG40 3786.21 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-29 17:15

Dostosuj

Gigantyczna kara dla Citibanku. Odszkodowanie dostanie 9 mln klientów

Gignatyczna kara dla Citibanku. Odszkodowania dostanie prawie 9 mln klientów Odtwórz: Gignatyczna kara dla Citibanku. Odszkodowania dostanie prawie 9 mln klientów
Foto: Flickr (CC BY SA 2.0) / bruceg1001 | Video: TVN24 BiS Foto: Potężna kara dla Citybanku w Stanach Zjednoczonych. Bank będzie musiał wypłacić odszkodowania w wysokości 700 mln dolarów | Video: Gignatyczna kara dla Citibanku. Odszkodowania dostanie prawie 9 mln klientów

Potężna kara dla amerykańskiego oddziału Citybanku za stosowanie nielegalnych praktyk podczas sprzedaży kart kredytowych. Bank będzie musiał wypłacić odszkodowania w wysokości 700 mln dolarów, a rekompensaty otrzyma blisko 9 mln klientów.

Amerykańskie Biuro Finansowej Ochrony Konsumentów (CFPB) nakazało również bankowi zapłatę 35 mln dolarów kary za nieuprawnione doliczanie kwot do rachunków i stosowanie "oszukańczych technik marketingowych".

Klienci nieświadomi

Biuro poinformowało, że rekompensaty otrzyma 8,8 mln klientów, z których 7 mln zostało wprowadzonych w błąd bezpośrednio przez Citybank i 1,8 mln klientów jednostek finansowych zależnych od banku.

Citybank został ukarany za stosowanie nielegalnych praktyk podczas sprzedaży kart kredytowych w latach 2002-2013. Usługi dodatkowe do kart kredytowych zakładały odroczenie bądź anulowanie płatności w trudnych dla klienta okresach spłat, np. w przypadku utraty pracy.

Citybank miał podawać nieprawdziwe ceny tych usług.

Ponadto, część klientów nie miała pojęcia, że zgadza się na korzystanie z dodatkowych opcji.

Oświadczenie banku

Bank zapewnił w oświadczeniu, że "w pełni współpracował" z CFPB w trakcie prowadzonego przez nich śledztwa. Ponadto, Citybank poinformował, że pierwsze odszkodowania są wypłacane począwszy od 2013 roku i odkłada pieniądze potrzebne na kolejne zwroty gotówki.

W oświadczeniu podkreślono także, że wszystkie programy związane z nieuprawnionym naliczaniem dodatkowych kosztów dla klientów zostały zamknięte.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (2)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane