• rozwiń
    • WIG20 2191.61 -0.61%
    • WIG30 2491.65 -0.57%
    • WIG 58053.03 -0.42%
    • sWIG80 11621.13 -0.07%
    • mWIG40 3823.88 +0.09%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Technologia rządzi światem. Oto najcenniejsze marki

Technologia rządzi światem. Oto najcenniejsze marki
Foto: Shutterstock Foto: Apple, Google i Microsoft to najbardziej wartościowe marki na świecie

Najnowszy ranking "Forbesa" nie przyniósł zaskoczenia. Na czele najbardziej wartościowych marek na świecie znalazł się po raz szósty z rzędu Apple. Miejsce na podium zajęły też Google i Microsoft. Z kolei miano najszybciej rozwijającej się marki trafiło do Facebooka.

Apple w stosunku do roku ubiegłego zaliczył 6-procentowy wzrost wartości i zajął najwyższe miejsce w dorocznym rankingu "Forbesa". Z wartością 154,1 mld dolarów, gigant z Cupertino wyprzedził Google o 87 proc.

To co jednak znajduje się w centrum uwagi inwestorów to najgorszy od ponad dekady kwartał, który otworzył bieżący rok. Pierwszy raz w historii spadła sprzedaż iPhone'ów. Amerykański gigant poinformował, że zanotował 13-proc. obniżkę przychodów.

Kwartalna sprzedaż wyniosła 50,55 mld dolarów, podczas gdy w ubiegłym roku było to 58 mld dolarów. To dla firmy pierwszy spadek przychodów od 2003 roku.

Google odrabia straty

Za plecami Apple'a znalazło się Google, które zmniejszyło swoją stratę dzięki wzrostowi wartości w ciągu roku o 26 proc.

Wicelider jest częścią Alphabet, spółki powołanej w ubiegłym roku przez Google. Należą do niej przedsiębiorstwa, których poprzednim właścicielem było Google. To jednak wyszukiwarka internetowa nadal wiedzie prym i znajduje się w centrum zysków spółki. Jak wskazuje "Forbes" ludzie nadal są bowiem skłonniejsi do korzystania z Google, a nie wyszukiwarki Bing.

Ostatnie miejsce na podium uzupełnił właśnie właściciel wyszukiwarki Bing - Microsoft, jednocześnie pokazując, że światem rządzi technologia.

Najszybciej rozwijającą się marką w pierwszej setce rankingu już drugi rok z rzędu został natomiast Facebook, który w ciągu ostatnich 12 miesięcy urósł aż o 44 proc.

Liczba aktywnych użytkowników wzrosła do 1,65 mld, a przeciętny użytkownik Facebooka i Instagrama spędza w tych mediach społecznościowych średnio 50 minut dziennie. Dziennikarz "The New York Times" James Stewart zauważa, że to więcej czasu niż ludzie spędzają na czytaniu (19 minut), czy aktywności sportowej (17 minut).

Pierwsza dziesiątka rankingu

1. Apple

Wartość marki: 154,1 mld dolarów

Zmiana rok do roku: 6 proc.

2. Google

Wartość marki: 82,5 mld dolarów

Zmiana rok do roku: 26 proc.

3. Microsoft

Wartość marki: 75,2 mld dolarów

Zmiana rok do roku: 9 proc.

4. Coca-Cola

Wartość marki: 58,5 mld dolarów

Zmiana rok do roku: 4 proc.

5. Facebook

Wartość marki: 52,6 mld dolarów

Zmiana rok do roku: 44 proc.

6. Toyota

Wartość marki: 42,1 mld dolarów

Zmiana rok do roku: 11 proc.

7. IBM

Wartość marki: 41,4 mld dolarów

Zmiana rok do roku: -17 proc.

8. Disney

Wartość marki: 39,5 mld dolarów

Zmiana rok do roku: 14 proc.

9. McDonald's

Wartość marki: 39,1 mld dolarów

Zmiana rok do roku: -1 proc.

10. GE

Wartość marki: 36,7 mld dolarów

Zmiana rok do roku: -2 proc.

 

Sześć nowości z konferencji Google'a I/O 2016:


Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane