• rozwiń

Bankomat nie wypłacił pieniędzy? Krok po kroku wyjaśniamy, co zrobić

Problemy z wypłatą pieniędzy z bankomatów Odtwórz: Problemy z wypłatą pieniędzy z bankomatów
Foto: shutterstock.com | Video: tvn24 Foto: W czwartek 10 listopada 2016 r. część bankomatów miała awarię | Video: Problemy z wypłatą pieniędzy z bankomatów

Padłeś ofiarą uszkodzonego bankomatu? Pieniądze nie zostały wypłacone? Wiele osób w ostatni czwartek skarżyło się na problemy z wypłatą gotówki. Poniżej w kilku krokach podpowiadamy, co zrobić w takiej sytuacji.

1. Reklamacja

W czwartek informowaliśmy o problemach z wypłatą pieniędzy z bankomatów Euronetu. Klienci we wpisach na portalach społecznościowych wskazywali, że zdarzały się sytuacje, w których bankomat nie wypłacił im żądanej kwoty, a mimo tego została ona zaksięgowana na koncie.

W takiej sytuacji należy pamiętać, że to właśnie nasz bank, a nie operator maszyn (np. Euronet), będzie dla nas pierwszą instancją do kontaktu. Ważne, aby wcześniej spisać numer bankomatu oraz zapisać datę i godzinę zdarzenia.

Dalej składamy reklamację w banku. Dlaczego w nim? Bo to właśnie z nim mamy podpisaną umowę, a nie z Euronetem. Bank niejako w naszym imieniu rozpoczyna procedurę reklamacyjną u operatora maszyn.

2. Jakie dane

Reklamację należy zgłosić pisemnie na udostępnionym przez nasz bank formularzu. Takie pismo powinno zawierać m.in. dane posiadacza rachunku, datę zdarzenia i opis zgłaszanych zastrzeżeń lub niezgodności.

Po otrzymaniu reklamacji od naszego banku operator bankomatu sprawdzi tzw. logi oraz ewentualną nadwyżkę gotówki w bankomacie. Będzie w stanie zweryfikować, przy której wypłacie mogło dojść do problemów technicznych, co pozwala wykryć elektroniczny monitoring transakcji.

Jeżeli nadwyżka wystąpi, operator przekaże pieniądze do banku, wydawcy naszej karty. Następnie trafią one na nasze konto.

3. Reakcja banku

W niektórych sytuacjach reklamacja nie będzie jednak wymagana. Tak będzie choćby w przypadku klientów mBanku czy Eurobanku, którzy padli ofiarami kilkugodzinnej awarii Euronetu w czwartek.

Pierwszy z banków zapewnił, że nieprawidłowo zaksięgowane środki wrócą na konta w sobotę. "Zablokowane pieniądze powinny być dostępne w sobotę (12.11.2016 r.)" - czytamy w komunikacie na stronie.

4. Obsługiwane karty

Nie wiemy, ilu klientów bankomatów dotyczy czwartkowa awaria, jak się jednak okazuje, sporo banków korzysta z urządzeń należących do Euronetu. Wypłatę gotówki w bankomatach tego operatora można zrealizować bowiem w 5800 punktach w całej Polsce.

Urządzenia dostępne są m.in. w kinach, restauracjach, budynkach biurowych, na stacjach benzynowych, na przystankach tramwajowych oraz na stacjach metra, a także w oddziałach niektórych banków.

Bankomaty obsługują karty, które posiadają jedną z niżej wymienionych oznaczeń: Visa, Visa Electron, Plus, MasterCard, JCB, Cirrus, Maestro, Diners Club, American Express, PolCard, V PAY lub China Union Pay.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (12)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Jozin
  • 4
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
BOOQ
Pierwszą reklamację zazwyczaj odrzucają po sprawdzeniu logów. Dopiero druga przynosi skutek, po fizycznym przeliczeniu banknotów.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
MN01
ZŁODZIEJE.
  • 2
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Jozin
Nie złodzieje tylko zwykła manipulacja na czas, oni zarobią ty się podenerwujesz...
  • 2
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Kedar1985
Ja dodam od siebie, że wczoraj straciłem pieniądze nie tylko w bankomacie. Także jak realizowałem płatność kartą w sklepie. Dwa razy mi cofnęło transakcję po godzinie 17:00. Wchodzę na konto a tam dwa razy policzyło mi. Także nie mogłem pobrać pieniądze z innych bankomatów jak np. Millenium. Mam konto w Pekao SA
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
xwielebnyx
dokładnie- co ciekawe pani z jednego oddziału PEKAO SA - wyraźnie pwiedziała - " nie ma potrzeby skłądać reklamacji, wiemy o tym i pieniądze zostaną zwrócone" ciekawe, śpieszyło się do domku bo było po 16.00 czy rzeczywiście wiedzą iż wtedy był problem
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Jozin
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
katja210
To chyba pora zmienić bank, jeżeli płatność nie przechodzi, a bank odejmuje to chyba decyzja powinna być oczywista.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane