• rozwiń
    • WIG20 2286.46 -0.60%
    • WIG30 2629.28 -0.57%
    • WIG 59092.01 -0.48%
    • sWIG80 11610.11 +0.08%
    • mWIG40 4032.87 -0.30%

Ostatnia aktualizacja: 2019-06-14 17:15

Dostosuj

Awaria w dużym banku. Pieniądze powróciły na konta, ale mogą pojawić się wyjątki

Awaria w dużym banku. Pieniądze powróciły na konta, ale mogą pojawić się wyjątki
Foto: Wiki (CC BY-SA 4.0)/Henryk Borawski Foto: Awaria banku BGŻ BNP Paribas

Klienci BGŻ BNP Paribas, którzy mieli trudności z systemem e-bankowości mogą już spać spokojnie. Bank deklaruje, że problem został zażegnany. "Salda na rachunkach klientów Banku BGŻ BNP Paribas obecnie są aktualne" - przekazała w korespondencji z tvn24bis.pl Magdalena Ostrowska, ekspert ds. komunikacji BNP Paribas, dodając, że niezgodności "mogą pojawiać się w jednostkowych sytuacjach".

Jak dodaje Ostrowska, zarówno w sekcji „Moje finanse” (system Pl@net) czy w liście rachunków (system Biznes Pl@net) klienci widzą prawidłowe, zgodne ze stanem faktycznym  informacje.

"W Banku BGŻ BNP Paribas w miniony weekend została przeprowadzona migracja danych ponad miliona klientów i ujednolicenie systemów bankowości elektronicznej. To bardzo złożona operacja. Z tego względu nie możemy wykluczyć, że mogą pojawiać się w jednostkowych sytuacjach niezgodności w danych widocznych dla klienta. Wszystkie tego typu sytuacje wyjaśniane są indywidualnie i priorytetowo" - dodała przedstawicielka banku.

Pieniądze znikały

Klienci BGŻ BNP Paribas informowali nas o problemach z systemem e-bankowości. Jak twierdzili, pieniądze "znikały" z ich internetowych kont, a część płatności kartą była dublowana.

Wielu klientów banku BGŻ BNP Paribas przeżyło szok, kiedy zalogowało się na swoje internetowe konto. Wśród nich był pan Bartłomiej, który zauważył, że z jego rachunku zniknęło 3,5 tys. zł.

- Pomyślałem, że ktoś włamał mi się na konto, ale na infolinii usłyszałem, że bank ma problemy i mam czekać na to aż pieniądze wrócą na konto. Problem w tym, że nie wiadomo kiedy to się stanie, a mam firmę, pracowników i rachunki do zapłacenia - mówi tvn24bis.pl pan Bartłomiej, który jest klientem banku BGŻ BNP Paribas.

Niemile rozczarowanie przeżył też inny nasz czytelnik, który na Kontakt24 przesłał wiadomość, w której opisał całą sytuację.

"W banku trwa totalny chaos. Są problemy z logowaniem, salda konta ciągle się zmieniają. Płatności kartą są dublowane. Porażka na całej linii, szczególnie, że na stronie internetowej nie ma informacji o problemach" - skarżył się.

Bank przeprasza

W biurze prasowym BGŻ BNP Paribas potwierdziliśmy, że klientów banku mogą spotkać "przejściowe problemy".

Jak wyjaśniają przedstawiciele banku to efekt przeprowadzonej migracji danych i ujednolicenia systemów bankowości elektronicznej, którą przeprowadzono w miniony weekend.

"Dotychczasowy system bankowości elektronicznej eBGŻ od 14 listopada został zastąpiony systemem Pl@net. W związku z wprowadzanymi zmianami po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej mogą występować przejściowe problemy z prawidłowym wyświetlaniem  salda na rachunku w sekcji „Moje finanse” (system Pl@net) lub w liście rachunków (system Biznes Pl@net). Saldo widoczne w historii transakcji jest prawidłowe" - czytamy przesłanym do tvn24bis.pl stanowisku banku.

Bank podkreślił też, że pieniądze jego klientów są bezpieczne, a jego specjaliści pracują nad rozwiązaniem problemu. "Robimy wszystko, aby w bankowości elektronicznej prezentowane były prawidłowe dane o saldach rachunków. Bardzo przepraszamy za utrudnienia" - zapewnia bank.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (8)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
dagmara_dobosz2pbv
Dlatego też się jakiś czas temu przeszłam do getinu, oni przynajmniej mocno stawiają na bezpieczeństwo a nie rezygują przy tym z innowcacji
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
dabek001
A na moim koncie nie widać karty kredytowej i od wczoraj nie wiedzą jak to możliwe, ponoć pracują nad rozwiązaniem problemu...
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
majka488
witam w poniedziałek o godzinie 9 chciałam wypłacić pieniadze w okienku banku w Augustowie ale stwierdzili że mają zawieszony system i trzeba czekać godzinę po godzinie wyprosili wszystkich klientów z banku ,nie można było pobrać gotówki przez cały dzien i oczywiście brak konkretnych informacji
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
ludumojludu
Guzik prawda problem w tym ze niemorzna wypłacać z konta karta pariba ani płacić nawet w banku nie przyjmują wpłat
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
stan1948
Alexwgbw- przyganiał kocioł garnkowi... w języku polskim obowiązują polskie znaki: ,, ę" , ó i ł"
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane