• rozwiń

Niemcy będą pili kawę od Polaków. Jest umowa

Niemcy będą pili kawę od Polaków. Jest umowa
Foto: Shutterstock Foto: AmRest Holdings SE podpisał umowę ze Starbucks Coffee Company

41 mln euro warta jest transakcja przejęcia przez polską spółkę lokali działających pod marką Sturbucksa w Niemczech. Umowa wejdzie w życie 23 maja 2016 roku i to właśnie w tym dniu wrocławska firma gastronomiczna AmRest Holdings SE uzyska licencję na prowadzenie i rozwój kawiarni u naszych sąsiadów za Odrą.

Historia marki Starbucks w Niemczech rozpoczęła się w 2002 roku wraz z otwarciem dwóch lokali w Berlinie. Obecnie sieć na tym rynku liczy 158 kawiarni, z których 144 to lokale własne Starbucks, będące przedmiotem transakcji. Pozostałe 14 punktów zarządzane jest przez niezależnych licencjobiorców.

Niemiecki biznes stanowi największą sieć kawiarni Starbucks w Europie kontynentalnej.

Czechy na początek

AmRest rozpoczął współpracę ze Starbucksem w 2008 roku, kiedy otworzył swój pierwszy lokal tej marki w Republice Czeskiej. Od tego czasu Spółka poszerzyła zakres działalności w segmencie kawiarni o kolejne rynki: Polskę, Węgry, Rumunię, Bułgarię oraz o Słowację, gdzie pierwszy lokal Starbucks ma zostać otwarty do połowy 2016 roku.

Obecnie AmRest prowadzi 103 kawiarnie Starbucks, zarządzane przez Adama Mularuka, Prezydenta Marki Starbucks. Henry McGovern, założyciel AmRest i członek Rady Nadzorczej Spółki cytowany w oświadczeniu spółki powiedział, że "włączenie rynku niemieckiego do portfela AmRest to kolejny etap rozwoju współpracy ze Starbucks".

- Możliwość dalszego rozwój marki Starbucks na niemieckim rynku jest dla nas zaszczytem, a jednocześnie wielką odpowiedzialnością. Razem z naszymi Partnerami będziemy kontynuować budowanie wartości dla klientów Starbucks, jednocześnie poszerzając skalę działania w tym kraju. To bardzo doniosły moment zarówno dla AmRest, jaki i zespołu Starbucks w Niemczech. Wierzę, że mamy przed sobą fantastyczne perspektywy - dodał Adam Mularuk.

Wartość transakcji

Szacowana cena zakupu to 41 milionów euro. Ostateczna wartość transakcji zostanie ustalona w momencie jej zakończenia. Jak czytamy w komunikacie, nabycie sieci Starbucks w Niemczech wpisuje się w strategię AmRest, umożliwiając budowanie silnej platformy wzrostu na tym bardzo obiecującym rynku Europy.

Niemcy to bowiem jeden z najbardziej zamożnych krajów w regionie, a jednocześnie jeden z globalnych liderów pod względem spożycia kawy. Transakcja wzmocni obecność AmRest na rynku kawiarni oraz utwierdzi mocną pozycję marki Starbucks w Niemczech jako lidera w tym segmencie.

AmRest planuje potroić liczbę kawiarni w Niemczech poprzez dynamiczny rozwój sieci w perspektywie nadchodzących lat - czytamy dalej.

Starbucks przenosi produkcję wody poza Kalifornię (10.05.2015):

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane