• rozwiń
    • WIG20 2182.92 +1.68%
    • WIG30 2511.76 +1.53%
    • WIG 57303.81 +1.27%
    • sWIG80 12670.70 +0.16%
    • mWIG40 4215.95 +0.26%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Oszuści znów w natarciu. Banki ostrzegają klientów

Majtkowski o podwyżce opłat bankowych Odtwórz: Majtkowski o podwyżce opłat bankowych
Majtkowski o podwyżce opłat bankowych "Źródło: TVN24 BiS"

Alior Bank ostrzega klientów przed nowym zagrożeniem - oszuści podmieniają stronę internetową banku. Jak napisano, dotyczy to większości banków w Polsce. Tymczasem przed aktywnością złośliwego oprogramowania, atakującego telefony ostrzegł w piątek PKO Bank Polska.

"Obserwujemy, że przestępcy przeprowadzają ataki na komputery użytkowników bankowości internetowej, w wyniku których urządzenia klientów zostają zarażone złośliwym oprogramowaniem" - ostrzega Alior Bank.

Jak głosi komunikat, przestępcy podmieniają w przeglądarce internetowej użytkownika strony systemów bankowości internetowej większości banków w Polsce.

Alior przypomniał też zasady bezpiecznego logowania do internetowego konta. "Przed zalogowaniem zwróć uwagę na pasek adresu w przeglądarce – w przypadku prawdziwej strony banku powinna się tam pojawić nazwa 'Alior Bank SA (PL)'" - napisano.

"Złośliwe oprogramowanie może zmieniać certyfikat dla strony internetowej banku, przez co pasek adresowy nie zawiera pełnej nazwy banku" - pisze bank. "Jeśli proces logowania wygląda inaczej niż zwykle (np. trwa znacznie dłużej, pojawiają się nowe okienka, wymagana jest dodatkowa weryfikacja, identyfikacja itp.), może to świadczyć o infekcji Twojego komputera" - ostrzeżono.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, bank radzi kontakt z infolinią.

Na urządzeniach mobilnych

Tymczasem przed aktywnością złośliwego oprogramowania, atakującego telefony komórkowe ostrzegł w piątek PKO Bank Polska. "Program podszywa się pod wtyczkę Adobe Flash, przechwytuje dane dostępowe do serwisów bankowości elektronicznej oraz przejmuje kontrolę nad niektórymi funkcjami urządzenia – między innymi odczyt i wysyłanie SMS czy przekierowywanie połączeń".

"Złośliwe oprogramowanie kierować może do fałszywej strony, na której znajduje się prośba o podanie danych uwierzytelniających – numeru klienta, hasła oraz kodu jednorazowego służącego do autoryzacji operacji" - napisano.

W komunikacie PKO ostrzegł przed instalowaniem na urządzeniach mobilnych aplikacji z nieznanych źródeł. "Przypominamy, że Bank nigdy nie prosi o podanie kodów autoryzacyjnych przy logowaniu oraz nigdy nie wysyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego. Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa" - poradzono.

Również PKO prosi klientów o ewentualny kontakt z infolinią.

Przypomniano również:

  1. Logując się do serwisu internetowego Banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków podanych w poczcie mailowej czy nieznanych stronach internetowych!
  2. Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej.
  3. Pamiętaj, że podczas logowania do serwisu ani bezpośrednio po zalogowaniu do niego nie jest wymagane podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
  4. Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane