• rozwiń

Ten odcinek jutro połączy Warszawę z Wrocławiem. Zobacz obwodnicę Łodzi z drona

Dron nad nowym odcinkiem A1 (wideo bez dźwięku) Odtwórz: Dron nad nowym odcinkiem A1 (wideo bez dźwięku)
Foto: Kontakt 24/Stevenlodz/Google Maps | Video: Kontakt 24 Foto: Fragment, nazywany wschodnią obwodnicą Łodzi pozwoli na przejazd autostradą z Gdańska aż do Piotrkowa Trybunalskiego | Video: Dron nad nowym odcinkiem A1 (wideo bez dźwięku)

Już jutro kierowcy pojadą wschodnią obwodnicą Łodzi, która jest jednocześnie nowym fragmentem autostrady A1. Świeżo otwarty odcinek pozwoli nie tylko na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Łodzi, ale połączy też szybkie trasy pomiędzy Wrocławiem a Warszawą i Trójmiastem. Na Kontakt 24 otrzymaliśmy filmy pokazujące przejazd i przelot dronem nad nowym odcinkiem.

Długo oczekiwane otwarcie odcinka Stryków-Tuszyn ma rozwiązać problemy związane z przejazdem przez Łódź, zwłaszcza te, które występują w okresie wakacyjnym. - Ruch z południa Polski w kierunku morza będzie mógł omijać miasto - podkreślał niedawno wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

Przed terminem

Według podpisanych umów, nowy odcinek A1 miał być gotowy w sierpniu. Z powodu zbliżających się Światowych Dni Młodzieży, Generalna Dyrekcja Dróg i Krajowych poprosiła trzy firmy realizujące inwestycję o szybsze zakończenie prac.

Nowy odcinek A1 jest wykonany z betonu. Jak tłumaczył Maciej Zalewski z GDDKiA w Łodzi, dzięki użyciu tej technologii nawierzchnia powinna wytrzymać bez prac remontowych 30-40 lat. Dzięki inwestycji, kierowcy jadący na południe będą mogli przejechać obok zakorkowanej Łodzi i sprawnie dostać się aż do Piotrkowa Trybunalskiego (w Tuszynie nowy odcinek połączy się z istniejącym już fragmentem A1).

Przestój na budowie

Prace na odcinku odbywały się z problemami - od czerwca 2013 roku przez kilka miesięcy nie było wiadomo, kto wybuduje na odcinku obiekty inżynierskie, takie jak wiadukty czy mosty. Przestój na budowie rozpoczął się, kiedy z placu budowy zeszła firma Strabag, która nie mogła porozumieć się z głównym wykonawcą - Polimeksem Mostostalem, co do wynagrodzenia za prace.

Zakończenie robót planowano początkowo na drugą połowę 2013 roku, ale budowa opóźniła się o 10 miesięcy w związku z koniecznością wprowadzenia zmian do założeń projektowych. Polimex-Mostostal miał wybudować tę drogę za 1,158 mld zł.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane