• rozwiń
    • WIG20 2217.93 +1.23%
    • WIG30 2554.34 +1.21%
    • WIG 57393.50 +1.09%
    • sWIG80 11483.24 +0.08%
    • mWIG40 3961.63 +0.52%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 16:32

Dostosuj

Oto pierwszy TIR na prąd. Na drogach pojawi się za kilka lat

Oto pierwszy TIR na prąd. Na drogach pojawi się za kilka lat
Foto: media.daimler.com/ Mercedes-Benz Foto: Tak wygląda Urban eTruck

Wygląda na to, że Mercedes pokonał Teslę. Przynajmniej w wyścigu do wyprodukowania pełnowymiarowej ciężarówki na prąd. W ubiegłym tygodniu pokazał bowiem w pełni funkcjonalny ciągnik siodłowy, z tym że znacznie cichszy i bardziej "zielony".

Zaprezentowany kilka dni temu Urban eTruck może zabrać jednorazowo 26 ton ładunku i według Mercedesa przewieźć go na odcinku nawet 200 km na jednym ładowaniu. Tylna oś napędza jest silnikami elektrycznymi, które czerpią energię z litowo-jonowych baterii o łącznej wadze 700 kg.

Na razie to powiew przyszłości, bo seryjna produkcja nie zacznie się wcześniej, niż na początku przyszłej dekady. Szacuje się, że do tego czasu koszt akumulatorów litowo-jonowych spadnie do około 850 zł w przeliczeniu na 1 kWh, a wydajność powinna wzrosnąć do 200 Wh/kg.

Jak mówi Wolfgang Bernhard – członek zarządu Mercedes Lorries „postęp technologiczny, jeżeli chodzi o koszty, wydajność i czas ładowania samochodów elektrycznych, dzieje się tak szybko, że trend w sektorze transportu zaczyna się powoli odwracać, a ludzie są już mentalnie gotowi na elektryczne auta transportowe.

- Z Mercedesem Urban eTruck elektryzujemy sektor ciężkiego transportu. Zamierzamy uczynić elektryczny transport ciężki tak powszechny, jak niedługo stanie się jazda autonomiczna – dodaje Bernhard.

Z niecierpliwością dzielimy wizję cichych i bez emisyjnych ciężarówek, które na razie – głośne i dymiące – nadal mają wstęp do większości centrów aglomeracji miejskich.

Elektryczne samochody potrafią być mocne, oszczędne ale i piorunująco szybkie:

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (5)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
FFF
Loading...
FFF
A baterie pewnie i tak kupią u producenta Tesli :-)
Musk znowu górą z planami budowy megafabryki akumulatorów litowo-jonowych.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
zak963
Wszystko fajnie tylko... Skoro to jest ciągnik siodłowy to gdzie ma to siodło??? Warto sprawdzić najpierw jak wygląda pierwszy lepszy ciągnik siodłowy, a później dopiero zacząć pisać. Bo jak dla mnie jest trochę za długi jak na ciągnik no chyba, że mercedes zaplanował od razu mini przyczepę kempingową za kabiną to przepraszam ;)
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
tomasz_wilinski
Super. To przyszłość. Merceder jednak Tesli nie wyprzedził, bo Tesla nie zajmuje się tym segmentem. Odwrotnie Tesla dawno wyprzedziła Mercedesa w segmencie dla modeli S oraz X.
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Vaskert
Czas ładowania baterii - pół roku ;-)
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane