• rozwiń
    • WIG20 2331.08 +0.99%
    • WIG30 2676.59 +1.15%
    • WIG 60003.90 +0.96%
    • sWIG80 11629.93 +0.12%
    • mWIG40 4044.39 +1.18%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Kupujesz auto? Sprawdź, które najlepiej trzymają wartość

Kupujesz auto? Sprawdź, które najlepiej trzymają wartość
Foto: Shutterstock Foto: Które auta da się odsprzedać najkorzystniej

Wraz ze specjalistami przygotowaliśmy zestawienie aut, które najlepiej trzymają wartość. Przyjrzeliśmy się samochodom z segmentu B, C, D oraz popularnym ostatnio SUV-om i crossoverom.

Tzw. wartość rezydualna, czyli wartość auta w momencie odsprzedaży, nie jest podstawowym parametrem przy kupnie samochodu, chociaż coraz więcej osób bierze ją pod uwagę, rozglądając się za nowym nabytkiem.

Dlatego poprosiliśmy specjalistów z firmy Info-Ekspert, by przygotowali dla nas zestawienia pięciu aut najlepiej trzymających cenę w segmentach B, C i D.

Przyjrzeli się oni również popularnemu ostatnio segmentowi SUV-ów i crossoverów.

Spadek wartości samochodu po 5 latach użytkowania (taki okres przyjęliśmy w naszym zestawieniu) zależy oczywiście od wielu czynników, m.in. przebiegu czy uszkodzeń auta, ale średnia ceny transakcyjne poszczególnych modeli pozwalają na wyciągnięcie pewnych wniosków.

Segment B

Segment B pod względem najlepszego trzymania wartości zdominowali Japończycy i Niemcy. Na dwóch pierwszych miejscach znalazły się modele z Volkswagen Auto Group.

Najmniejsze średnie spadki wartości po pięciu latach od zakupu nowego auta zanotowały:

  • Volkswagen Polo 1.4 85 KM Trendline - 46,40 proc. spadku wartości

  • Skoda Fabia II 1.2 HTTP 85 KM Classic - 47,30 proc.

  • Toyota Yaris 1.0 69 KM Terra Start - 51,20 proc.

  • Suzuki Swift 1.2 VVT Club 94 KM - 51,40 proc.

  • Nissan Micra 1.2 80 KM Visia - 53,60 proc.

Segment C

W segmencie nieco większych aut na pierwszym miejscu znowu znalazł się Volkswagen, jednak zaraz po nim jest Honda:

  • Volkswagen Golf VI 1.4 122 KM Trendline - 48 proc. spadku wartości

  • Honda Civic 1.4 100 KM Comfort - 49,9 proc.

  • Toyota Auris 1.4 Diesel 90 KM Terra - 50,2 proc.

  • Skoda Octavia II 1.4 80 KM Tour - 50,5 proc.

  • Mazda 3 1.6 105 KM Comfort - 53,2 proc.

Segment D

W czołówce aut w segmencie D, również zdominowanego przez Japończyków i Niemców, znalazł się  zawodnik zza oceanu. W grupie nieco większych i całkiem mocnych samochodów nastąpiło też przetasowanie na pierwszym miejscu. Japończycy wyprzedzili Niemców. Oto pierwsza piątka:

  • Toyota Avensis 1.6 132 KM Luna, kombi - 49,5 proc. spadku wartości

  • Volkwagen Passat B7 2.0 TDI 140 KM Trendline - 52,3 proc.

  • Skoda Superb 2.0 TDI 140 KM Comfort, kombi - 54 proc.

  • Mazda 6 2.0 155 KM Exclusive, sedan - 54,3 proc.

  • Ford Mondeo 1.6 120 KM Ambiente, sedan - 58 proc.

SUV-y i crossovery

W segmencie miejskich terenówek bez niespodzianek. Na pierwszych pięciu miejscach znalazły się trzy auta od Japończyków i dwa od Niemców:

  • Toyota RAV 2.0 158 KM Premium - 41 proc. spadku wartości

  • Mitsubishi ASX 1.6 117 KM Inform - 43,4 proc.

  • Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 150 KM Trend&Fun - 46,6 proc.

  • Skoda Yeti 1.4 TSI 122 KM Active - 47,2 proc.

  • Nissan Quashqai 1.6 117 KM Acenta - 47,5 proc.

Podsumowując, najlepiej trzymające cenę popularne auta to produkty koncernów niemieckich i japońskich.

Na co uważać kupując używane auto?

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (4)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Piotru70
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane