• rozwiń
    • WIG20 2359.02 +0.31%
    • WIG30 2713.20 +0.30%
    • WIG 60976.51 +0.31%
    • sWIG80 12070.70 +0.28%
    • mWIG40 4279.59 +0.32%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

MOTORYZACJA

PARTNER
SERWISU

Zakaz wjazdu dieslami do miasta

Koniec ery diesli Odtwórz: Koniec ery diesli
Koniec ery diesli "Źródło: TVN24 BiS"

W ramach walki ze smogiem od 1 stycznia miasto nałożyło ograniczenia wjazdu na kierowców samochodów ze starszymi silnikami diesla.

Stuttgart to pierwsze miasto w Niemczech, które wprowadziło całkowity zakaz wjazdu diesli. Chodzi o samochody, które nie spełniają normy Euro 4 lub niższej, czyli te wyprodukowane przed 2005 rokiem. Kara za łamanie przepisów będzie wynosiła 80 euro.

Są wyjątki

Zakaz wszedł w życie wraz z początkiem roku. Dla osób zameldowanych w stolicy Badenii-Wirtembergii przewidziany jest okres przejściowy do 1 kwietnia. Władze miasta szacują, że zakaz może dotyczyć 72 tys. samochodów. Z zakazu wyłączeni zostaną rzemieślnicy, karetki pogotowia i osoby pracujące w systemie zmianowym.

W mieście nie przewidziano żadnych dodatkowych kontroli samochodów, a ewentualna weryfikacja pojazdów odbywać się będzie się na podstawie plakietek norm emisyjnych i przy okazji kontroli ogólnych. Przez cały styczeń policja w Stuttgarcie będzie tylko wystawiać upomnienia kierowcą, po tym okresie będzie nakładana kara w wysokości 80 euro.

Najbardziej zanieczyszczone miasto w Niemczech

Nowy system ma pomóc w poprawie jakości powietrza. Stuttgart jest miastem z najbardziej zanieczyszczonym powietrzem w Niemczech. Od lat przekraczane są tam limity obowiązujące dla dwutlenku azotu (NO2). W ubiegłym roku odnotowano w mieście przeciętne stężenie NO2 rzędu 72 mikrogramów na metr sześcienny, niemal dwukrotnie wyższe niż dozwolonych 40 mikrogramów.

Jeśli wprowadzony zakaz dla starszych diesli nie przyczyni się do poprawy jakości powietrza w Stuttgarcie, restrykcje zostaną rozszerzone na samochody spełniające normę Euro 5. Decyzja w tej sprawie ma zapaść latem tego roku.

System Europejskiego standardu Emisji Spalin obowiązuje w krajach Unii Europejskiej od 1992 roku. Od roku 2014 obowiązuje jej szósta generacja. Każda kolejna wersja ma za zadanie zmusić producentów samochodów do ograniczania w swoich pojazdach emisji tlenków azotu, węglowodorów, tlenków węgla i cząstek stałych.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (2)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
paptom1
i super
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Donald11
"Super" będzie wtedy, kiedy (na przykład) nauczyciela będzie stać na to, aby sobie raz na 10 lat kupić nowe auto.
  • 2
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane