• rozwiń
    • WIG20 2365.36 -0.54%
    • WIG30 2717.60 -0.43%
    • WIG 60910.11 -0.42%
    • sWIG80 12106.14 -0.11%
    • mWIG40 4204.24 -0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-04-18 17:15

Dostosuj

Problemy na budowie odcinka zakopianki. Szykuje się duże opóźnienie

Minister Adamczyk o nowej Zakopiance Odtwórz: Minister Adamczyk o nowej Zakopiance
Minister Adamczyk o nowej Zakopiance "Źródło: TVN24 BiS"

Wykonawca odcinka DK nr 7, czyli popularnej zakopianki, ze Skomielnej Białej do Chabówki wystąpił z szeregiem roszczeń w związku z trudnościami, jakie zastał na placu budowy. Zażądał wydłużenia terminu zakończenia inwestycji o rok – podał wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.

Z informacji przedstawionej na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wynika, że wykonawcą odcinka jest włoska firma Salini Impregilo.

- Te trudności dotyczą między innymi przybudów sieci energetycznej wysokiego i średniego napięcia na węźle Chabówka oraz na różnych obiektach inżynierskich. Wykonawca zażądał od nas wydłużenia terminu zakończenia inwestycji o równy rok. Obecnie w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad trwa analiza tych żądań i po pewnym czasie będziemy przedstawić czy te roszczenia są zasadne, czy nie – powiedział Chodkiewicz w piątek w Sejmie, odpowiadając na pytanie poselskie.

Przyznał, że najprawdopodobniej część roszczeń będzie zasadna.

Nowa zakopianka

Nowy odcinek zakopianki Skomielna Biała - Chabówka ma długość 6 km. Zaawansowanie na nim robót wynosi 40,2 proc. Kontraktowy termin zakończenia realizacji to druga połowa 2018 r. Duża część nowej drogi wiedzie po wiaduktach. Najwyższe podpory mają wysokość ok. 50 metrów nad ziemią.

Jak zapewnił wiceminister, na kolejnych dwóch górskich odcinkach realizowanej zakopianki nie ma większych problemów. Zaawansowanie budowa odcinka Naprawa – Skomielna Biała wynosi 14 proc., a zgodnie z umową droga będzie gotowa na przełomie 2020 i 2021 r. To najtrudniejszy odcinek trasy z uwagi na tunel budowany w trudnym geologicznie terenie w masywie góry Mały Luboń. Koszt budowy dwukomorowego tunelu o długości 2,6 km wyniesie około miliard złotych. Dotychczas wydrążono w prawej nitce 425 m tunelu i 385 m w równoległej.

Z informacji Chodkiewicza wynika, że zaawansowanie budowy odcinka Lubień - Naprawa o długości 7,6 km wynosi 36,4 proc. Zgodnie z zawartym kontraktem ten odcinek, powinien on zostać zakończony w październiku bieżącego roku.

- Na chwilę obecną mamy pewne problemy z lokalnymi samorządami, ale myślę, że nie ma podstaw do obaw o opóźnienie inwestycji – dodał.

Dwujezdniowa droga

Wiceminister poinformował również, że w listopadzie został ogłoszony przetarg na budowę nowej, dwujezdniowej zakopianki na odcinku Rdzawka - Nowy Targ, w formule projektuj i buduj. Na ten rok planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą, a realizacja ma potrwać 44 miesiące.

Chodkiewicz poinformował, że w obecnym w programie rządowym dróg krajowych do 2025 r. przeznaczono na realizację całej drogi S7 prawie 21 miliardów złotych, w tym w samym województwie małopolskim ponad 5,5 mld zł.

Odcinek tunelowy wykonuje włoska firma Astaldi z Rzymu. Odcinek Lubień - Naprawa realizuje polsko-ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD z Warszawy i Korporacja Altis-Holding z Kijowa. Kolejny odcinek Skomielna Biała - Rabka-Zdrój buduje włoska firma Salini.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (2)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane