• rozwiń
    • WIG20 2190.93 +0.71%
    • WIG30 2523.74 +0.95%
    • WIG 56772.23 +0.81%
    • sWIG80 11473.97 -0.67%
    • mWIG40 3941.03 +1.71%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Porsche używane kosztuje siedem razy tyle co nowe

Porsche używane kosztuje siedem razy tyle co nowe
Foto: press.porsche.com/ Porsche Foto: Porsche 911 R

Niektóre auta są od początku swojego istnienia skazane, by zostać obiektem westchnień kolekcjonerów motoryzacji. Jedną z takich marek jest Porsche, którego modele, co do zasady, są pożądane przez wielu koneserów marki.

Nie inaczej jest z 911 w odmianie R. Auto zaprezentowane na ostatnim genewskim Motor Show, na rynku wtórnym osiąga cenę siedmiokrotnie wyższą niż katalogowa nowego modelu. Zatem genialny interes zrobił każdy, kto załapał się na jeden z 991 egzemplarzy, jakie wyjechały z fabryki.

Za wyjeżdżającą z salonu 911 R trzeba było zapłacić 185 950 dolarów. Niedawno widziano kilka egzemplarzy za 1,3 miliona dolarów, które dosyć szybko zniknęły z aukcji. Prawdopodobnie nie dlatego, że wystawcy zrezygnowali ze sprzedaży.

Kultowe Porsche

Model R kultowej 911 został wyprodukowany w hołdzie dla ostrej wersji swojego protoplasty z 1967 roku, która była niczym innym, jak tylko wyścigową wersją z homologacją na publiczne drogi.

Efektem takiego zabiegu jest 500 KM mocy oraz 460 Nm wyciśniętych z 4-litrowego boxera. Z takimi zasobami oraz masą 1370 kg, 911 potrzebuje zaledwie 3,7 sek., by rozpędzić się do pierwszej setki. Po kilku kolejnych chwilach osiągnie V-max rzędu 323 km/h.

O zwrotność i stabilność auta w łukach i zakrętach, oprócz sztywnego zawieszenia, dba jeszcze tylna oś skrętna. O wrażenia z jazdy natomiast, troszczy się mechaniczna szpera (blokada dyferencjału).

Najlepsze, co może przytrafić się współcześnie produkowanym 911-kom, to manualna skrzynia biegów. To nic, że przez taką przekładnie R-ka przyspiesza, w porównaniu do drugiej najpotężniejszej wersji 911 – GT3 RS, o 0,4 sekundy wolniej do pierwszej setki. Na pewno dostarcza kierowcy więcej frajdy i pozwala na lepszą, bardziej mechaniczną interakcję za autem. Doznania nie zostają przepuszczone przez elektroniczny filtr ustawień skrzyni biegów, dzięki czemu nie ma zniekształceń w odczuwaniu prawdziwej charakterystyki auta.

 

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane