• rozwiń
    • WIG20 2365.36 -0.54%
    • WIG30 2717.60 -0.43%
    • WIG 60910.11 -0.42%
    • sWIG80 12106.14 -0.11%
    • mWIG40 4204.24 -0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-04-18 17:15

Dostosuj

Kompakt niczym auto klasy premium? Nowa Mazda3 udowadnia, że to możliwe

Nowa Mazda3. Kompakt niczym auto klasy premium Odtwórz: Nowa Mazda3. Kompakt niczym auto klasy premium
Nowa Mazda3. Kompakt niczym auto klasy premium

Zjawiskowy design, zaprojektowany przez najlepszych rzemieślników marki zgodnie ze stylem KODO, sportowy urok, a do tego szereg podnoszących komfort i dynamikę jazdy rozwiązań, wykorzystujących technologie SKYACTIV. Nowa Mazda3 udowadnia, że kompakt może śmiało aspirować do miana auta premium.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Japoński koncern wielokrotnie pokazywał, że nie lubi podążać utartymi ścieżkami i zdecydowanie lepiej czuje się, gdy to on wyznacza innym kierunek rozwoju. Nie inaczej jest w przypadku nowej Mazdy 3. W czasach, gdy producenci samochodów prześcigają się w rozwiązaniach, mających poprawiać praktyczność, Mazda skupiła się przede wszystkim na emocjach. I nie ma wątpliwości, że i tym razem był to strzał w dziesiątkę.

Nowa Mazda3 zachwyca już od pierwszego spojrzenia. Nie ma tu przypadku, ponieważ auto projektowane było nie przy pomocy komputera, a ludzką ręką najlepszych rzemieślników koncernu. Tworzono je zgodnie ze stylem KODO, oznaczającym "Duszę Ruchu". I rzeczywiście, patrząc na Mazdę 3 ma się wrażenie, że auto porusza się, nawet gdy stoi w miejscu. Efekt ten osiągnięto dzięki miękkiemu wgłębieniu, które zaczyna się tuż za przednim kołem i biegnie wzdłuż całej sylwetki samochodu. Sprawia ono, że w zależności od otoczenia i pory dnia światło odbija się od karoserii inaczej, urzekając zmianami ekspresji - czasem subtelnymi, a czasem dającymi poczucie radykalnej metamorfozy. Całości dopełniają mocno zarysowane błotniki i charakterystyczny grill.

Wrażenie robi również (znakomicie wyciszone) wnętrze auta, które można scharakteryzować zwrotem: "Mniej znaczy więcej". Mazda3 – zarówno ze względów estetycznych jak i ze względów bezpieczeństwa - praktycznie pozbawiona jest elementów, mogących rozpraszać kierowcę. Dla przykładu – ekran multimedialny nie ma funkcji dotykowej i jest to świadoma decyzja inżynierów Mazdy. Systemem steruje się za pomocą intuicyjnego pokrętła umieszczonego na konsoli środkowej. Efekt? Kierowca praktycznie nie musi odrywać pleców od fotela, ani wzroku od drogi i może skupić się wyłącznie na przyjemnej i bezpiecznej jeździe. Materiały wykończeniowe są miękkie - niemal szlachetne - i bardzo dobrej jakości, co trudno będzie znaleźć w innych autach tej klasy, zaś wszelkie podróże z pewnością umili wyposażony w 12 głośników zestaw audio od firmy BOSE, czyniący z tego modelu najlepiej nagłośnioną Mazdę w historii.

Za komfort i dynamikę jazdy odpowiadają rozwiązania, wykorzystujące technologie SKYACTIV, które sprawiają, że auto prowadzi się znakomicie. Nową Mazdę 3 napędza  dwulitrowy silnik SKYACTIV-G, zapewniający wysoką kulturę pracy i płynne prowadzenie oraz niższe zużycie paliwa dzięki systemowi odłączania cylindrów oraz nowemu układowi mild  hybrid. Co ważne, jednostki Mazdy spełniają przy tym wyśrubowane normy emisji spalin.

Szereg doskonałych rozwiązań z zakresu designu, technologii i bezpieczeństwa nie odbił się znacząco na cenie samochodu. Mazda3 jest jednym z lepiej wyposażonych samochodów w grupie aut do 120 tysięcy złotych. Na długiej liście wyposażenia standardowego są między innymi: wyświetlacz head up na przedniej szybie, reflektory LED, nowy system multimedialny Mazda Connect z ekranem o przekątnej 8,8 cala z nawigacją satelitarną i systemem Apple Carplay/Android Auto, tempomat adaptacyjny, a nawet system, monitorujący martwe pole w lusterkach.

Od czasu debiutu pierwszej generacji "trójki" w 2003 roku na jej zakup zdecydowało się ponad 6 milionów klientów. Nie ma wątpliwości, że nowa Mazda3, będąca ogromnym krokiem koncernu w kierunku aut premium, także zyska wielu zwolenników.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane