• rozwiń
    • WIG20 2208.54 -0.16%
    • WIG30 2497.43 -0.11%
    • WIG 57950.18 -0.06%
    • sWIG80 11410.26 -0.38%
    • mWIG40 3665.88 +0.46%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Temat: Motoryzacja

Ponad pięć tysięcy aut w Polsce wezwanych do serwisów. Usterka poduszek

Zmiany w badaniach technicznych. Wszystko, co musisz wiedzieć Odtwórz: Zmiany w badaniach technicznych. Wszystko, co musisz wiedzieć
Zmiany w badaniach technicznych. Wszystko, co musisz wiedzieć "Źródło: TVN Turbo"

Ponad pięć tysięcy samochodów Nissana w Polsce przejdzie wymianę poduszki pasażera. Powodem jest usterka w siedmiu modelach aut japońskiego producenta. O sprawie informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak podał UOKiK, przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją, w celu wymiany poduszki powietrznej pasażera na część poprawioną.

Chodzi o następujące modele samochodów marki Nissan:

- Navara Pick-up (D22) wyprodukowanych w Japonii od 06/01/2004 do 02/03/2012,
- Almera (N16) wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 04/01/2004 do 24/11/2006,
- X-Trail (T30) wyprodukowanych w Japonii od 10/01/2004 do 28/11/2012,
- Terrano II (R20) wyprodukowanych w Hiszpanii od 12/01/2004 do 28/11/2006,
- Teana (J31) wyprodukowanych w Japonii od 05/04/2004 do 01/11/2007,
- Tino (V10) wyprodukowanych w Hiszpanii od 07/01/2004 do 21/11/2005,
- Patrol Pick Up (Y61) wyprodukowanych w Japonii od 10/01/2004 do 28/11/2012

ZOBACZ LISTĘ SAMOCHODÓW OBJĘTYCH KAMPANIĄ SERWISOWĄ

Jaka usterka

UOKiK informuje również o szczegółach usterki. Jak czytamy, czynnik uruchamiający z azotanem amonowym w nie wysuszonych urządzeniach napełniania czołowych poduszek powietrznych Takata SPI ulega degradacji po długim czasie działania wilgoci zawartej w otoczeniu i zmian wysokich temperatur.

"W takich warunkach w czasie wypadku taka poduszka powietrzna może napełnić się z tak ekstremalnym ciśnieniem, że obudowa urządzenia napełniania może ulec zniszczeniu i rozrzucić metalowe fragmenty wewnątrz kabiny" - dodano.

Jednocześnie urząd zastrzega, że informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów.

Lusterka do wymiany

To jednak niejedyna usterka w samochodach Nissana, o których producent powiadomił prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W komunikacie na stronie urzędu czytamy, że w niektórych samochodach marki Nissan Qashqai (J11), wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 12 do 28 czerwca tego roku kierunkowskaz lusterka drzwiowego może nie działać zgodnie z założeniem, gdy włączone jest ogrzewanie tylnej szyby.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 25 pojazdów. Podobnie jak w przypadku pierwszej usterki, przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane