• rozwiń
    • WIG20 2348.67 -1.00%
    • WIG30 2698.46 -0.87%
    • WIG 60590.86 -0.61%
    • sWIG80 11974.07 -0.13%
    • mWIG40 4179.32 -0.10%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 09:40

Dostosuj

Ministerstwo ostrzega koncerny motoryzacyjne. "Nie zaakceptujemy odrzucenia naszych planów"

Dania zakaże sprzedaży aut z silnikami spalinowymi Odtwórz: Dania zakaże sprzedaży aut z silnikami spalinowymi
Dania zakaże sprzedaży aut z silnikami spalinowymi

Nie zaakceptujemy odrzucenia przez producentów samochodów naszych planów mających doprowadzić do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza spalinami emitowanymi przez silniki Diesla - zapowiedziało w piątek niemieckie ministerstwo środowiska.

Władze w Berlinie zakładają, że firmy motoryzacyjne m.in. zaproponują klientom modyfikacje silników w celu zmniejszenia ich szkodliwości dla środowiska.

- Ta deklaracja odnosi się do wczesnych reakcji BMW i VDA (zrzeszenia przemysłu motoryzacyjnego). Na tym nie może się skończyć - mówił rzecznik resortu środowiska na piątkowej konferencji prasowej.

BMW we wtorek podkreśliło, że nie postrzega modyfikacji jednostek dieslowych jako rozwiązania problemu zanieczyszczenia powietrza.

Zachęty i upusty

Przedstawiciele partii rządzących ogłosili we wtorek porozumienie ws. działań na rzecz poprawy jakości powietrza w niemieckich miastach. Konsensus pozwoli uniknąć wprowadzania zakazu wjazdu do centrów kolejnych miast dla samochodów z silnikami Diesla - przekonywali. Rozwiązanie zakłada, że właściciele starszych samochodów z silnikami Diesla w Niemczech mogą wybrać między skorzystaniem z zachęt handlowych, a modyfikacją jednostki napędowej.

Z informacji agencji Reutera wynika, że niemieckie koncerny motoryzacyjne zgodziły się zaoferować klientom udział w programie wymiany samochodów z silnikami wysokoprężnymi (spełniającymi standardy emisji Euro 4 i Euro 5). W tym celu oferowane będą zachęty handlowe lub upusty.

Modyfikacja silnika

Właściciele diesli spełniających normę Euro5 mogą też zdecydować się na modyfikację silnika z wykorzystaniem systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Pozwala on na znaczne ograniczenie w silniku emisji cząstek stałych (PM) i tlenków azotu (NOx). Z dokumentu po spotkaniu koalicji wynika, że koszt tej modyfikacji powinny wziąć na siebie firmy motoryzacyjne. Na realizacji tych założeń zgadza się VW, jednak przeciwstawia się im BMW.

W przypadku pojazdów dostawczych i vanów wykorzystywanych w handlu rząd dofinansowuje 80 proc. kosztu modyfikacji z wykorzystaniem SCR - podaje Reuters.

Według oficjalnych danych w Niemczech jest 3,1 mln samochodów z silnikami Diesla Euro 4 i 5,7 mln egzemplarzy z Euro 5. W kraju zarejestrowanych jest 46,5 mln samochodów.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane