• rozwiń

Kupujemy coraz więcej aut. Sprawdź, które marki znalazły się na podium

Elektryczne auto z polskim "sercem" Odtwórz: Elektryczne auto z polskim "sercem"
Foto: Instytut badań rynku motoryzacyjnego zarejestrował, iż od w 2017 nastąpił wzrost sprzedaży o 21 907 szt. rocznie czyli o 18.47 proc. | Video: Elektryczne auto z polskim "sercem"

W marcu zarejestrowano 55 526 samochodów osobowych i dostawczych. To o 24.58 procent więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej - podał instytut Samar na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.

Analizując dane z poprzednich lat tendencja wzrostowa nie ustaje w rejestracji samochodów osobowych i dostawczych (dopuszczalna masa całkowita do 3,5 tony). Klienci instytucjonalni wykazują dużą aktywność w sferze rejestracji samochodów. Większą niż było to dotychczas  odnotowane w lutym i styczniu tego roku.

W marcu klienci nabyli przeszło 27.5 proc. więcej samochodów osobowych niż w pierwszym kwartale. W perspektywie rok do roku zanotowano wzrost o ponad 24.6 proc. Klienci indywidualni stanowią znaczącą mniejszość w nabywaniu aut. Jak wykazują badania, preferują zakupy głównie na rynku aut używanych.

Według raportu przygotowanego przez Centralną Ewidencję Pojazdów i Kierowców, w marcu b.r. zarejestrowano o 10 955 szt. (24.58 proc.) więcej niż rok wcześniej i o 12 445 szt. (28.89 proc.) więcej niż w lutym 2017 r.

tak zwany reeksport stanowił 9.54 proc. spośród zarejestrowanych aut. Zjawisko wpływające na finalną wielkość polskiego rynku wzrosło od poprzedniego roku o 8.81 proc. 

W marcu 2017 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 31 proc. Przy czym udział firm osiągnął poziom 69 proc.

Markami cieszącymi się największym powodzeniem wśród polskich klientów indywidualnych są w kolejności: Skoda, Toyota, Volkswagen, Opel, Ford, Renault, Kia, Hyundai, Dacia, Nissan.

W rankingu modeli samochodów osobowych w pierwszej piątce znalazły się kolejno: Skoda Fabia, Skoda Octavia, Opel Astra, VW Golf,  Toyota Auris.

Markami cieszącymi się największym powodzeniem wśród polskich klientów instytucjonalnych są w kolejności: Fiat, Renault, Ford, Peugeot, Volkswagen, IVECO, Mercedes, Citroen, Opel i Dacia.

W rankingu modeli samochodów dostawczych w pierwszej piątce: Fiat Ducato, Renault Master, IVECO Daily, Peugeot Boxer, Mercedes Sprinter.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane