• rozwiń

Temat: Genewa 2017

"Samochód będzie rodzajem smartfona". Premiery na Genewa Motor Show 2017

Premiery motoryzacyjne. Geneva Motor Show 2017 Odtwórz: Premiery motoryzacyjne. Geneva Motor Show 2017
Foto: GIMS Swiss Foto: Premiery motoryzacyjne. Geneva Motor Show 2017 | Video: Premiery motoryzacyjne. Geneva Motor Show 2017

- Współczesna motoryzacja idzie w kierunku, który jeszcze 10 lat temu był traktowany z przymrużeniem oka. Pojawiło się kilka chińskich startupów, które wystawiają samochody odpowiadające współczesnemu trendowi: są elektryczne i ekologiczne - mówił w "Otwarciu dnia" Jarosław Maznas, dziennikarz TVN Turbo. W TVN24 BiS rozmawialiśmy o rozpoczynających się wkrótce targach Genewa Motor Show 2017.

Gość TVN24BiS zaznaczył, że większość tych startupów to są firmy, które ściśle pracują z Europejczykami.

- Po stronie europejskiej to są przede wszystkim firmy designerskie, które projektują auta, natomiast oni (Chińczycy - red.) ze swojej strony próbują zastosować technologie, które sprawią, że te samochody będą nie tylko ekologiczne, ale też będą wykonywały za kierowcę różne czynności - mówił Maznas.

Samochód jak smartfon

- Samochód nie będzie już urządzeniem do przemieszczania się, tylko będzie rodzajem smartfona. Najlepszym dowodem jest to, co dzieje się z Teslą. Podłączamy telefon do sieci i aktualizuje się oprogramowanie - mówił dziennikarz motoryzacyjny.

Zdaniem Maznasa może dojść do tego, że będziemy kupowali samochód w jakiejś podstawowej wersji, a potem będziemy dołączać jakieś rozszerzenia.

- Dokładnie tak, jak z telefonami komórkowymi - będziemy sobie coś ściągali ze sklepów internetowych i wyposażali te samochody w różne cechy - mówił gość TVN24BiS. - Chce pan mieć czerwone podświetlenie zegarów, nie ma problemu trzeba zapłącić np. 50 dol. i można sobie to ściągnąć w ramach aktualizacji - opisywał.

Nowa jakość w bezpieczeństwie

Zdaniem Jarosława Maznasa, nowe rozwiązania obserwuje się również w temacie bezpieczeństwa pojazdów.



- Kiedyś próbowano wytłumaczyć, dlaczego coraz więcej funkcji w przypadku samolotów jest przejmowanych przez komputery - mówił dziennikarz TVN Turbo. - No właśnie dlatego, że komputer jest mniej zawodnym elementem, niż np. człowiek. To samo zaczyna dziać się w motoryzacji. Euro NCAP (niezależna i niedochodowa organizacja ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów - red.) zaczyna wprowadzać zupełnie nowe normy bezpieczeństwa dotyczące np. automatycznego hamowania w momencie, gdy czujniki wykryją pojawienie się pieszego - dodał.

Przełomowy moment

Tegoroczne targi motoryzacyjne Geneva Motor Show 2017 odbywają się w ciekawym momencie dla europejskiego rynku samochodowego. Jak podała w piątek agencja AFP, rada nadzorcza francuskiego koncernu motoryzacyjnego PSA dała zielone światło dla zakupu europejskiej części koncernu General Motors (marki Opel i Vauxhall).

Zdaniem gościa „Otwarcia dnia” Carlos Tavares, który od trzech lat kieruje PSA, uczył się zarządzania motoryzacją w doskonałym miejscu - mowa o koncernie Renault.

- Dzięki temu koncern PSA stanie się dużym koncernem europejskim - ocenił Maznas.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane