• rozwiń
    • WIG20 2365.36 -0.54%
    • WIG30 2717.60 -0.43%
    • WIG 60910.11 -0.42%
    • sWIG80 12106.14 -0.11%
    • mWIG40 4204.24 -0.05%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Temat: Gospodarka

Bieńkowska: auta z silnikami diesla są skończone

Afera spalinowa w Volkswagenie. To koniec diesla? Odtwórz: Afera spalinowa w Volkswagenie. To koniec diesla?
Afera spalinowa w Volkswagenie. To koniec diesla? "Źródło: TVN24 BiS"

Samochody z silnikami diesla są skończone. Za kilka lat całkowicie znikną - powiedziała Elżbieta Bieńkowska. Zdaniem unijnej komisarz do spraw rynku wewnętrznego i usług, diesel to technologia przeszłości.

Elżbieta Bieńkowska w rozmowie z agencją Bloomberga stwierdziła, że Unia Europejska przeżyła "przełomowy moment", kiedy Volkswagen w 2015 roku przyznał, że wyposażał silniki diesla w nielegalne oprogramowanie służące do zaniżania wyników pomiarów emisji toksycznych tlenków azotu.

Koniec diesla

- To mocno wpłynęło na społeczne oczekiwania na temat kierunku zmian dotyczących emisji spalin i czystszych samochodów. Samochody z silnikami diesla są skończone. Za kilka lat całkowicie znikną. To technologia przeszłości - powiedziała Elżbieta Bieńkowska.

Komisarz Unii Europejskiej ds. rynku wewnętrznego i usług wezwała również kraje Wspólnoty, zwłaszcza z naszego regionu, do bardziej intensywnego wycofywania pojazdów niespełniających standardów dotyczących emisji spalin.

- Mamy takie państwa członkowskie jak Rumunia, Słowacja i Polska, gdzie wskaźnik wycofania jest bardzo niski. Nie chcemy, aby ta część Europy była pełna starych samochodów z silnikami wysokoprężnymi - dodała. 

Bieńkowska podkreśliła, że Komisja Europejska wspiera rozwój baterii do samochodów elektrycznych m.in. poprzez finansowanie badań koncernów motoryzacyjnych. - To rodzaj projektu, na który nie może sobie pozwolić jedno państwo członkowskie - stwierdziła unijna komisarz.

Afera spalinowa

We wrześniu 2015 roku Volkswagen przyznał się do zainstalowania w łącznie około 11 mln samochodów urządzeń, które wyłączało system neutralizowania tlenków azotu podczas normalnej eksploatacji samochodu i włączało go po rozpoznaniu, że silnik poddawany jest testom.

Volkswagen przyznał się w marcu 2017 roku do oszukania amerykańskich agencji regulacyjnych, w tym Agencji Ochrony Środowiska oraz Rady ds. Zasobów Powietrznych w Kalifornii. Urządzenia zainstalowano w prawie 600 tysiącach pojazdów sprzedawanych w USA od 2009 roku.

Kłopoty byłego szefa

Były szef Volkswagena Martin Winterkorn został oskarżony przez prokuratorów w Detroit o spisek mający na celu wprowadzenie w błąd amerykańskich regulatorów. Winterkorn usłyszał zarzuty w marcu, ale zostały one ujawnione dopiero na początku maja.

70-letni Winterkorn zrezygnował ze stanowiska szefa koncernu niedługo po wybuchu skandalu związanego z fałszowaniem wyników pomiarów zawartości tlenków azotu w spalinach silników diesla.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (12)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Lee4pxd
Samochody z silnikiem benzynowym tak samo! i nie chodzi o opinie czy ekologię! one są za drogie w eksploatacji, wyprawy je tanie elektryczne
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Piotrlvhh
Skoro tak z uporem maniaka trzymamy się europejskich standardów to proszę bardzo...zrownajcie polskie pensje np z niemieckim jestesmy w unii przecież?!?!! ibędzie nas stać na kupienie nowego nawet benzyniaka..Niemcy co 2-3 lata zmieniają auto (mówię o nowym).. póki co narazie mogę powiedzieć: "sorry taki mamy klimat"...
  • 2
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane