• rozwiń
    • WIG20 2188.20 +0.70%
    • WIG30 2521.46 +0.73%
    • WIG 56753.79 +0.71%
    • sWIG80 11547.10 +0.62%
    • mWIG40 3939.78 +0.74%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Historyczna aukcja samochodów. Padły dwa rekordy

Historyczna aukcja samochodów. Padły dwa rekordy
Foto: Darin Schnabel, Patrick Ernzen Courtesy of RM Sotheby’s Foto: auta.jpg

Rekordowe kwoty za legendarne samochody. Anonimowi kupcy wylicytowali za 13,8 mln dolarów Shelby Cobrę (około 52,44 mln zł) i za 21,8 mln dolarów (około 82,84 mln zł) Jaguara D-Type.

Auta sprzedano podczas licytacji w Monterey w Kalifornii. Ceny zawierają już opłaty związane z organizacją aukcji.

Wyprzedzić mistrza

Sprzedana Shelby Cobra z 1962 roku to oryginalne auto, oryginalny samochód, który stał się inspiracją dla jednej z najbardziej znanych i rozpoznawalnych linii  amerykańskich samochodów o wysokich osiągach. Niektóre modele Cobry w przeszłości osiągały wysokie ceny, jednak zazwyczaj nie są to zbyt drogie samochody. Ten egzemplarz był własnością samego projektanta, Carroll Shelby aż do jego śmierci w 2012 roku. Tapicerka na siedzeniach opowiada o latach, w których auto było użytkowane przez poprzedniego właściciela.

Shelby chciał prześcignąć Chevroleta Corvette. Poprzez umieszczenie mocnego silnika V8 od Forda pod maskę stworzoną na wzór
sportowego AC Ace powstał lekki i szybki samochód, który szybko stał się hitem.


Poprzedni rekord dla amerykańskiego samochodu sprzedawanego na aukcji został ustawiony przez 1968 Forda GT40 z 1968 roku, który w 2012 roku sprzedano za 11 mln dolarów.

Legenda wyścigów

Z kolei Jaguar D-Type to słynny samochód wyścigowy. Sprzedany egzemplarz wyprodukowano w 1956 roku. To dopiero czwarty w historii brytyjskie auto, którego cena podczas aukcji przekroczyła wysokość 10 mln dolarów. Dotychczas najwyższą kwotę (14,3 mln zł) zapłacono za Aston Martin DB4 GT Zagato z 1963 roku.

Jaguar zajmuje czwarte miejsce w klasyfikacji marek, których samochody wygrały w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Brytyjskie auta triumfowały we Francji w latach pięćdziesiątych i dwa razy w latach osiemdziesiątych.

Bez kierowcy i pedałów, czyli samochody przyszłości:

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane