• rozwiń
    • WIG20 2164.75 -0.41%
    • WIG30 2451.42 -0.51%
    • WIG 57024.61 -0.48%
    • sWIG80 11449.24 -0.03%
    • mWIG40 3636.71 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Zaostrza się walka z oszustami. Już niedługo policjanci będą sprawdzać liczniki

Policyjne kontrole liczników niemal przy każdej okazji Odtwórz: Policyjne kontrole liczników niemal przy każdej okazji
Foto: Shutterstock | Video: TVN Turbo Foto: Od 7 listopada policjanci będą mogli podczas kontroli sprawdzać stan licznika | Video: Policyjne kontrole liczników niemal przy każdej okazji

Wciąż dość często można spotkać na polskich drogach samochody, którym cofnięto licznik. Od 7 listopada w walce z tym procederem mają pomóc kontrole mierników dokonywane przez policjantów. Materiał "Raportu" w TVN Turbo.

Program "Raport" w TVN Turbo codziennie od poniedziałku do piątku. Premiera o godz. 18:00, powtórka o godz. 22:00.

Cofanie liczników ma na celu podbicie ceny sprzedawanego auta. Tego typu działania nie należą z Polsce do rzadkości. W maju weszły w życie nowe przepisy, które zaostrzyły kary za zmiany wskazań stanu licznika.

Od 7 listopada w walce z oszustami ma pomóc policja - tak przynajmniej wynika z projektu rozporządzenia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Dodatkowe kontrole

- To nie jest lot w kosmos, by musiało się tym zajmować 25 różnych instytucji - uważa Przemysław Szafrański z TVN Turbo.

Stan mierników spisują teraz stacje kontroli pojazdów, ale nie mogą doprowadzić do ukarania kogoś z "przekręconym licznikiem". Być może zmieni się to od nowego roku, wraz z nowelizacją ustawy o ruchu drogowym i nowymi przepisami kodeksu karnego odnośnie drogomierzy.

- Przepisów wykonawczych do tej ustawy jeszcze nie ma - wyjaśnia Kazimierz Zbylut z Warszawskiego Stowarzyszenia Stacji Kontroli Pojazdów.

Obecnie historię oraz przebieg pojazdu można sprawdzić w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). Ale to często za mało. Dodatkowe kontrole policji również mogą nie wystarczyć, zwłaszcza w przypadku aut sprowadzanych z zagranicy, a to one najczęściej mają cofane liczniki.

- Powinniśmy taką bazę (danych - red.) zaciągać ze źródła. Jeżeli mamy z Niemiec (auto - red.), to historia z firmy ubezpieczeniowej powinna być do naszego systemu zaciągnięta - tłumaczy Adam Klimek z TVN Turbo.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane