• rozwiń
    • WIG20 2188.20 +0.70%
    • WIG30 2521.46 +0.73%
    • WIG 56753.79 +0.71%
    • sWIG80 11547.10 +0.62%
    • mWIG40 3939.78 +0.74%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Znamy ceny południowokoreańskiej hybrydy. Niro wjedzie do Polski we wrześniu

Znamy ceny południowokoreańskiej hybrydy. Niro wjedzie do Polski we wrześniu
Foto: materiały prasowe Foto: Kia Niro

Kia ma poważne plany sprzedażowe dla zaprojektowanego zupełnie od podstaw hybrydowego crossovera. Wiemy, ile ma kosztować auto, które wjedzie do polskich salonów we wrześniu tego roku.

Ponieważ rozstaw osi Kia Niro wynosi 2700 mm, model plasuje się w segmencie C. Umiejscowiony między dużym Sportage i małym Cee'dem model, otrzymał spalinowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy 105 KM. Motor elektryczny natomiast potrafi wygenerować 43,5 KM i do 170 Nm. Obydwa przenoszą swoje zasoby na przednią oś za pomocą dwusprzęgłowej przekładni automatycznej o 6 biegach.

Crossover wyceniony w podstawowej opcji na 86 900 zł, będzie posiadał siedem poduszek powietrznych, asystenta pasa ruchu, dwustrefową klimatyzację automatyczną, radio z MP3, 5-calowy ekran dotykowy, 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, elektryczne przednie i tylne szyby, 5-calowy ekran dotykowy w konsoli centralnej, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz gałkę dźwigni do zmiany biegów pokrytą skórą, podobnie jak kierownicę.

Kia Polska planuje sprzedać jeszcze do końca tego roku 150 egzemplarzy. W przyszłym już 500 sztuk. 100 z nich to mają być hybrydy typu plug-in, które zadebiutują dopiero w 2017 r.

Najlepiej wyposażona wersja hybrydowego crossovera z Korei ma kosztować 107 900 zł i do całej gamy wyposażenia ma dodatkowo otrzymać biksenonowe reflektory, nawigację satelitarną, regulowany elektronicznie w 8 płaszczyznach fotel kierowcy, 18-calowe felgi ze stopów lekkich, podgrzewaną kierownicę, system uruchamiania auta bez kluczyka.

Producent podaje spalanie na poziomie 3,8 litrów na 100 km i emisję CO2 rzędu 88 g/km. Nie precyzuje jednak, jakiego rodzaju cykl ma na myśli. Można się jednak domyślić, że tak niskie zużycie paliwa dotyczy jazdy poza miastem i to przy niskich prędkościach. Trudno uwierzyć, żeby ważące 1425 kg auto z silnikiem spalinowym było zdolne skonsumować tak niewiele paliwa w cyklu NEDC.

Sprzedaż Niro na naszym kontynencie ruszy we wrześniu tego roku. Auta będą objęte gwarancją na 7 lat lub 150 000 km przebiegu.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane