• rozwiń
    • WIG20 2179.30 +0.17%
    • WIG30 2506.12 +0.25%
    • WIG 56423.21 +0.19%
    • sWIG80 11496.10 -0.48%
    • mWIG40 3902.15 +0.71%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 11:18

Dostosuj

BMW M5 jeszcze bardziej M. Bawarczycy wypuszczą Competition Edition

BMW M5 jeszcze bardziej M. Bawarczycy wypuszczą Competition Edition
Foto: materiały prasowe/ BMW Foto: BMW M5 Competition Edition

Oddział BMW odpowiedzialny za samochody z emblematem M jest w trakcie projektowania kolejnej generacji modelu M5. Nie przeszkodziło mu to w pokazaniu światu specjalnej wersji aktualnej M-piątki.

BMW M5 Competition Edition to specjalna wersja aktualnej edycji (F10) tego kultowego supersamochodu w karoserii sedana. Pomimo tego, że sztab aktualnie pracuje nad nową generacją modelu, w międzyczasie zdołał wypuścić w pełni funkcjonalne auto o jeszcze potężniejszych parametrach.

Mowa o prawie 600 KM wyciśniętych z 4.4 litrowego silnika w układzie widlastym. Tak jak w standardowej wersji M5, pod maską Competition Edition pracuje doładowanych 8 cylindrów, zdolnych wyprodukować 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Fabryka mocy dostarczy swoje zasoby na asfalt za pośrednictwem 7 biegowej skrzyni dwusprzęgłowej, noszącej u BMW symbol DCT.

To oznacza, że sprint do pierwszej setki zajmie sedanowi 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna będzie standardowo ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Zgodnie z tym, co lata temu producenci niemieckich aut ustalili z partią zielonych.

Przy tym wszystkim spalanie ma się zamknąć w 9,9 litrów w cyklu NEDC.

Ale nie tylko na zwiększeniu mocy kończy się wyjątkowość M5 Competition Edition. Inżynierowie BMW majstrowali też przy zawieszeniu, czego efektem jest obniżenie auta oraz twardsze amortyzatory i sprężyny. Zmodyfikowano także ustawienia mechanizmu różnicowego. Nawet bez wczytywania się w specyfikację auta można śmiało sądzić, że te ostatnie zmiany miały na celu jeszcze mocniejsze zblokowanie „dyfru”. W limitowanej wersji M5 ostrzejszy ma być też układ kierowniczy. Gdyby tych modyfikacji było mało, opcjonalnie można będzie zamówić ceramiczno-węglowe tarcze hamulcowe.

Jedynie 200 aut opuści fabrykę z emblematem M5 Competition Edition. 100 z nich w kolorze „carbon black metallic", reszta w barwach „mineral white metallic". Cena każdego z nich będzie oscylować w okolicy 560 000 złotych. W zależności od kursu euro w momencie składania zamówienia.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane