• rozwiń
    • WIG20 2248.81 -0.29%
    • WIG30 2549.06 -0.10%
    • WIG 59141.35 -0.09%
    • sWIG80 11590.53 +0.39%
    • mWIG40 3780.28 +0.56%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Temat: Motoryzacja

Największy problem aut elektrycznych może zniknąć. "Przełom w motoryzacji"

Era aut elektrycznych. W Polsce brakuje specjalistów? Odtwórz: Era aut elektrycznych. W Polsce brakuje specjalistów?
Era aut elektrycznych. W Polsce brakuje specjalistów? "Źródło: tvn24bis"

Według francuskiego koncernu motoryzacyjnego Renault problem niewystarczającego zasięgu współczesnych samochodów elektrycznych można rozwiązać wprowadzając technologię bezprzewodowego ładowania. Dynamiczne ładowanie zostało zaprezentowane pod Paryżem.

Jak tłumaczą pomysłodawcy tego rozwiązania, dynamiczne ładowanie pozwala doładować baterie samochodowe dzięki instalacjom wbudowanym w nawierzchnię dróg. Dzięki nim samochody będą uzupełniać zapasy energii podczas samej jazdy. W przypadku rozpowszechnienia tego rozwiązania, może się ono stać przełomem w motoryzacji - uważają twórcy.

Dynamiczne ładowanie

- Ta technologia może doprowadzić do sytuacji, w której samochody elektryczne przestaną być autami drugiego wyboru, a staną się głównymi pojazdami gospodarstw domowych - mówił podczas demonstracji dyrektor programu Renault ds. elektrycznych samochodów Eric Feunteun. Francuski producent samochodów pracuje nad technologią dynamicznego ładowania razem z Qualcomm Technologies i Vedecom.

Jednak według mediów minie co najmniej 10 lat zanim ta technologia zostanie upowszechniona. Z przeprowadzonego w 2015 roku przez brytyjski zarząd autostrad badania wynika, że będzie to też drogie przedsięwzięcie - zamontowanie instalacji dynamicznego ładowania na kilometrze drogi może kosztować od 450 tys. dolarów do 550 tys. dolarów.

Wystarczy fragment

Jednak twórcy projektu przekonują, że nie trzeba instalować systemu na całych odcinkach dróg. Zdaniem Feunteuna wystarczy 25 proc. pokrycia, aby zapewnić swobodne poruszanie się samochodów elektrycznych na obszarach miejskich i podmiejskich.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (17)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Nox
Loading...
Nox
Jasne, silne pole wzdłuż całej drogi... jasne, a potem glejak jako bonus ?
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Januszz4
A czy pomyślał ktoś o szkodliwym promieniowaniu elektromagnetycznym oddziałującym na kierowcę i pasażerów. Może kabina auta będzie odpowiednio ekranizowana.
  • 1
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
sindanoriello
A pomyślał ktoś o szkodliwym działaniu spalin samochodowych na kierowców, pasażerów i pieszych? Mam nadzieję, że za parę dekad doczekamy się ekologicznych samochodów w miastach.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
ruquefyyar
  • 2
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
marassralas
Pytanie, jakiej częstotliwości oraz o jakiej indukcji będzie to pole elektromagnetyczne do ładowania samochodów.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
mikolo
Już dawno wpadłem na ten pomysł, ale jest on za drogi w realizacji. Lepszym rozwiązaniem jest montowanie w parkingach ładowarek indukcyjnych. Klient parkuje a jego auto zaczyna się ładować. W tym czsie można rozprostowac nogui, napić się kawy, zjeść.
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Baron zum Beispiel
a jak różnica z podłączeniem wtyczki? nie trzeba się schylać, moźna napić się coca coli, zjeść podwójnego cheesburgera i frytki XXXL :) no i nie trzeba płacić - a to duża przewaga nad tradycyjnym rozwiązaniem
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane