• rozwiń

UOKiK wydał zgodę na przejęcie TVN

UOKiK wydał zgodę na przejęcie TVN
Foto: Fakty/ Fakty Foto: UOKiK wydał zgodę w sprawie przejęcia telewizji TVN

Należąca do Scripps Networks Interactive spółka Southbank Media może kupić spółkę N-Vision, właściciela stacji TVN - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przeprowadzone postępowanie wykazało, że koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji na rynku.

Analiza UOKiK wykazała, że koncentracja wywiera wpływ na rynek reklamy telewizyjnej - czytamy w komunikacie Urzędu.

Jak podkreśla UOKiK, nie dojdzie na nim jednak do ograniczenia konkurencji, ponieważ pozycja uczestników koncentracji wynika przede wszystkim z dotychczasowej siły N-Vision, natomiast udział przejmującej grupy kapitałowej jest niewielki.

W trakcie postępowania UOKiK zapytał nadawców telewizyjnych oraz największych reklamodawców o ocenę planowanej koncentracji oraz jej wpływ  na krajowy rynek reklamy telewizyjnej. Stanowiska w tej sprawie przedstawili również Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Koncentracja podlegała również zgłoszeniu do irlandzkiego urzędu antymonopolowego.

Wielka transakcja

W marcu Grupa ITI i Grupa Canal+ zawarły umowę sprzedaży w N-Vision na rzecz Southbank Media Ltd., brytyjskiej spółki zależnej od amerykańskiego Scripps Networks Interactive za 584 mln euro. N-Vision, posiada bezpośrednio i pośrednio w przybliżeniu 52,7 proc. udziału w kapitale TVN S.A. SNI przejmie też zobowiązania wynikające z obligacji wyemitowanych zarówno przez Polish Television Holding, jak i TVN o wartości nominalnej odpowiednio 300 i 540 mln euro.

SNI jest jednym z wiodących producentów atrakcyjnych treści lifestylowych o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, internetu i nowych platform. Jest właścicielem popularnych marek telewizyjnych i internetowych, takich jak: HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 mln odbiorców miesięcznie.

W ujęciu globalnym kanały SNI docierają do milionów odbiorców w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce.

10 czerwca SNI ogłosił swoje zamiary w odniesieniu do przeprowadzenia wezwania do sprzedaży 100 proc. akcji TVN. Wezwanie to jest planowane po zamknięciu transakcji zakupu większościowego pakietu akcji TVN od ITI i Grupy Canal+.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane