Niemal połowę prezentów kupimy w internecie

Miś na długie zimowe wieczory. Szansa na piękny gest przed świętami Odtwórz: Miś na długie zimowe wieczory. Szansa na piękny gest przed świętami
Miś na długie zimowe wieczory. Szansa na piękny gest przed świętami "Źródło: Fakty TVN"

Aż 44 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty Polacy zostawią w tym roku w e-sklepach. Na świąteczne upominki chcemy wydać 532 złote - wynika z badania "Zakupy świąteczne 2018" firmy doradczej Deloitte.

Jak wskazali autorzy badania, wprawdzie najpopularniejszym miejscem robienia przedświątecznych zakupów są wciąż sklepy stacjonarne, z których skorzysta prawie 60 proc. Polaków, ale rodacy dostrzegają coraz więcej zalet kupowania w sieci.

Internet miejscem inspiracji

"Aż 82 proc. respondentów najbardziej ceni sobie fakt, że może zrobić zakupy w dogodnym dla siebie czasie. Internet jest także miejscem, gdzie prawie połowa konsumentów szuka pomysłów na prezenty" - czytamy w badaniu.

Jak wyliczyła firma Deloitte, "aż 44 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty zostawimy w e-commerce, zainspirują nas blogerzy oraz media społecznościowe".

Na prezenty planujemy przeznaczyć ok. 532 zł, z czego 236 zł (55 euro) wydamy w internecie - wyliczono.

"Po Brytyjczykach, którzy aż 55 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty wydadzą w sieci oraz Niemcach, jesteśmy liderami w zakupach on-line, wyprzedzając tym samym Holandię, która jeszcze rok temu była przed nami. Wciąż większość, bo 58 proc. respondentów, deklaruje, że świąteczne prezenty kupi w tradycyjnych sklepach. To jednak relatywie mało, biorąc pod uwagę 70 proc. europejskiej średniej" – wskazuje, cytowany w badaniu, Wojciech Górniak z Deloitte.

Rośnie popularność aplikacji

Jedna trzecia klientów ma obdarować bliskich prezentami kupionymi w sklepach internetowych, które mają przynajmniej jeden oddział stacjonarny, a jedna czwarta skorzysta z platform e-commerce.

Jak dodano, coraz częściej wybieramy zakupy online przez aplikacje mobilne. W ten sposób zamierza kupić prezenty 27 proc. pytanych. "Pod tym względem ponownie wyprzedzamy inne kraje, średnia dla Europy to bowiem 24 proc." - czytamy.

Wyniki tegorocznego badania Deloitte pokazują, że na internetowym rynku wciąż dużo do zrobienia mają sprzedawcy żywności. "Ankietowani deklarują, że tylko 11 proc. budżetu przeznaczonego na jedzenie świąteczne wydadzą w sieci. W tradycyjny sposób wolimy też kupować kosmetyki i perfumy" - czytamy.

Tradycyjne sklepy

Tradycyjne sklepy, jak stwierdzili autorzy badania, wygrywają głównie możliwością natychmiastowego otrzymania zakupionych rzeczy (81 proc.) oraz bezpośrednim kontaktem ze sprzedawcą i uzyskaniem od niego fachowej porady (79 proc.).

Badanie "Zakupy świąteczne 2018" przeprowadzono online 27 września – 22 października 2018 r. wśród blisko 9,2 tys. respondentów w wieku 18-65 lat. Tegoroczna edycja analizuje dane z 10 krajów europejskich - Polski, Austrii, Belgii, Niemiec, Włoch, Holandii, Portugalii, Rosji, Hiszpanii i Wielkiej Brytania.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.