• rozwiń
    • WIG20 2274.74 -0.08%
    • WIG30 2612.19 -0.12%
    • WIG 58857.01 -0.40%
    • sWIG80 11563.04 -0.41%
    • mWIG40 4010.87 -0.55%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 09:14

Dostosuj

Kapuściany hitem 2017 roku. "Kocham ten kolor. Chcę go teraz"

Kapuściany hitem 2017 roku.  "Kocham ten kolor. Chcę go teraz"
Foto: pantone.com Foto: Oto Kolor Roku 2017

Firma Pantone opublikowała po zakończeniu pokazów na New York Fashion Week zestawienie 10 najmodniejszych kolorów, które będą szczególnie popularne wiosną 2017 roku. Pośród nich wyłoniono jeden odcień, który może zyskać miano Koloru Roku - zieleń Kale.

Klasyfikacja to owoc obserwacji światowych pokazów mody, na których prezentowano wiosenno-letnie kolekcje.  "Vogue" sugeruje, że ta "kapuściana" kolorystyka sprawdza się nie tylko przy projektach odzieżowych, lecz także i wnętrzarskich. Kolor można zaaplikować śmiało przy produkcji mebli czy nawet budynków.

Kolory jak emocje

- Jednym z elementów, który zauważyliśmy w tym roku, była odświeżona wyobraźnia, w której barwy pojawiają się w kontekście innym niż ten tradycyjny - mówi dyrektor wykonawcza Pantone Color Institute Leatrice Eiseman. - To przypomnienie barw, które otaczają nas w przyrodzie.

Eiseman przekonuje, że raport przygotowany przez Pantone przywołuje całe, szerokie spektrum emocji i uczuć.

- Od tych najcieplejszych, słonecznych (jak PANTONE 13-0755 Primrose Yellow), przez ożywcze oddychanie świeżym, górskim powietrzem (PANTONE 18-0107 Kale) po pragnienie ucieczki do dziewiczych wód (PANTONE 14-4620 Island Paradise) - wymieniała Eiseman. -  Projektanci wykorzystują kolory w żartobliwych, ale przemyślanych i precyzyjnych połączeniach. Celem jest pełne uchwycenie obietnic, nadziei i przemian, za którymi tęsknimy każdej wiosny - dodała.


Kolor Roku

Analizując zestawienie Pantone, australijski "Vogue" pokusił się o to, by spośród 10 kolorów wyłonić ten najbardziej charakterystyczny - Kolor Roku.  W tym roku, niejako w kontraście do zeszłorocznych typów (pastelowy róż i błękit), odcieniem 2017 roku została naturalna, przygaszona zieleń Kale.


 

Pokaz mody

Podczas tegorocznych pokazów mody, można było zauważyć pewne tendencje. Wielu projektantów przyjęło model sprzedażowy "see-now-buy-now", który przewiduje możliwość kupna konkretnych ubrań jeszcze podczas ich prezentacji na wybiegu.

- Co oczywiste, to element, który wskazuje na kierunek, w którym zmierza branża modowa - mówi Leatrice Eiseman z Pantone w rozmowie z "Women's Wear Daily".

- Musisz patrzeć na produkty i słuchać tego, co ludzie o nich mówią: "Kocham ten kolor. Chcę go teraz" - zwraca uwagę Eiseman.

Szefowa Pantone podkreśla również, że takie zmiany mają znaczenie także z uwagi na to, że różnice w sezonach zanikają. Coraz częściej spotykane są raczej koncepcje sezonów przejściowych.

Zobacz: Z polityki do świata mody (Film z 15.10.2016)

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane