• rozwiń
    • WIG20 2229.92 -0.18%
    • WIG30 2531.47 0.00%
    • WIG 58851.05 +0.17%
    • sWIG80 11605.03 +0.29%
    • mWIG40 3797.96 +1.36%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Zmiany na rynku odzieżowym. Dwie marki opuszczają Polskę

Zmiany na rynku odzieżowym. Dwie marki opuszczają Polskę
Foto: Shutterstock Foto: Mothercare to brytyjski producent produktów dla dzieci i rodziców

Dwie zagraniczne marki odzieżowe opuszczają Polskę. Z końcem stycznia swoją działalność nad Wisłą zakończyły sklepy American Eagle Outfitters. Podobną drogą podąża Mothercare.

Mothercare to brytyjski producent produktów dla dzieci i rodziców, który należy do Grupy Alshaya. Obecnie posiada ponad 1200 sklepów w 54 krajach.

W Polsce mowa jest o kilkunastu sklepach w centrach handlowych w Bydgoszczy, Gdyni, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu oraz Warszawie. Większość z nich jest opartych na systemie franczyzowym.

Zamknięte sklepy

Jak poinformował jednak portal Retailnet.pl, polski oddział Grupy Alshaya stracił licencję na prowadzenie marki na naszym rynku, co w konsekwencji doprowadzi do tego, że sklepy franczyzowe zostaną zamknięte.

Grupa Alshaya już wystosowała pismo do wszystkich swoich franczyzobiorców, w którym poinformowała o nieprzedłużeniu licencji.

Tylko w styczniu zamknięto punkty w Galerii Mokotów oraz Arkadii.

Jak wskazuje Marcin Rzepka, partner PRM Consulting&Reasearch, rynek odzieży dla dzieci robi się coraz bardziej konkurencyjny.

- Dyskonty odzieżowe, zwłaszcza Pepco bardzo mocno działają. Również dyskonty tradycyjne typu Biedronka, czy Lidl do swojej oferty wprowadzały odzież dla dzieci. Segment robi się coraz bardziej konkurencyjny - ocenia ekspert, jednocześnie wskazując na działania Smyka, który "próbuje coraz bardziej balansować swoją ofertę pomiędzy zabawkami a odzieżą dla dzieci". Jak przypomina Rzepka niedawno na działalność internetową przeniosły się sklepy Endo.

- Jeżeli chodzi o Mothercare ich problem nie był do końca dostosowany do zasobności portfeli polskich klientów i do tego jak jest zdefiniowany rynek w Polsce - wskazuje Rzepka.

Amerykanie rezygnują

W poprzednim miesiącu swoje sklepy w Polsce zamknęła również inna marka z portfolio Alshaya - American Eagle Outfitters.

Amerykańska marka odzieżowa posiadała w Polsce dwa sklepy - obydwa w Warszawie: w Galerii Mokotów oraz CH Arkadia.

- Ich wejście było na ograniczoną skalę. Nie byli wystarczająco cierpliwi do polskiego rynku. Strategia była źle przygotowana - ocenia Rzepka.

- Wybrali sobie jedne z lepszych centrów handlowych w Polsce. Może za bardzo byli przekonani, że to im gwarantuje sukces. Na ich półce cenowej w Polsce jest duża konkurencja - dodaje.

Topowe marki

Alshaya Poland sp. z o.o. jest częścią międzynarodowej firmy franchisingowej Alshaya Group, której główna siedziba znajduje się w Kuwejcie. W Polsce oprócz Mothercare oraz AEO, firma ma w portfelu m.in. takie marki jak: The Body Shop, MAC, TOPSHOP, Dorothy Perkins, Victoria's Secret czy Bath & Body Works.

Przedstawiciele firmy do tej pory nie odpowiedzieli nam na przesłane do nich pytania.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (16)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
nasher
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
himalaya1
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
ma_benmpc
Dr Dreyfuss , jezeli nidy nie slyszales o sklepach dzieciecych Mothercare to chyba nigdy nie opuszczales naszego kraju . Szkoda a swiat jest wielki .
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
michamaryny
Szkoda Mothercare - przynajmniej w Trójmieście to był jedyny sklep z dobrej jakości ubrankami dla dzieci. W wózkach można wybierać przebierać, natomiast jeśli chodzi o konfekcję i zabawki - tragedia... Ale fakt- za jakość trzeba płacić.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane