• rozwiń
    • WIG20 2324.91 +0.52%
    • WIG30 2668.95 +0.52%
    • WIG 60026.06 +0.45%
    • sWIG80 11953.11 +0.04%
    • mWIG40 4186.94 +0.51%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Praca zdalna zyskuje na popularności w Polsce – w jaki sposób wprowadzić ją do małych i średnich firm?

Praca zdalna zyskuje na popularności w Polsce – w jaki sposób wprowadzić ją do małych i średnich firm?
Foto: Shutterstock Foto: W jaki sposób pracę zdalną wprowadzić do małych i średnich firm?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY. Zgodnie z danymi Kantar TNS i Remote-How możliwość pracy z domu oferuje 32 proc. polskich firm. Jednocześnie 76 proc. Polaków deklaruje, że chętnie skorzystałoby z możliwości wykonywania zadań służbowych poza biurem. Elastyczne warunki zatrudnienia stały się atutem dla pracowników, mimo to mówi się o nich zwykle w kontekście korporacji, zapominając o sektorze MŚP. W jaki sposób wprowadzić skuteczne narzędzia pracy zdalnej do małej lub średniej firmy?

Chociaż idea pracy z domu się popularyzuje, nadal nie stała się ona standardem wśród przedsiębiorstw. Jak podaje Hays Poland, zaledwie 14 proc. pracodawców zachęca do niej wszystkich zatrudnionych. Przyczyną ostrożności jest nie tylko obawa przed efektywnością wykonywania zadań, lecz także trudności związane ze sprawną i wygodną komunikacją na odległość.

Nie bez znaczenia pozostaje również obawa o bezpieczeństwo danych przechowywanych na komputerze, o które w dobie cyberataków oraz RODO należy zatroszczyć się w sposób szczególny. Istnieją jednak narzędzia ułatwiające w znacznym stopniu pracę zdalną, które nie wymagają dużych inwestycji. Wiele z nich oferuje pakiet Office 365.

Efektywna komunikacja i praca w grupie

Istotną zaletą pakietu Office jest możliwość bezpiecznego przechowywania dokumentów oraz szybkiego ich udostępniania za pomocą aplikacji OneDrive. Dzięki niej użytkownicy otrzymują 1 TB przestrzeni dyskowej, która bez problemu pozwoli przechować tysiące arkuszy i dokumentów. Takie rozwiązanie umożliwia wygodną pracę nad plikami zdalnie z dowolnego urządzenia.

Jest ono ponadto bardzo praktyczne w przypadku, gdy do jednego dokumentu zmiany wprowadza kilka osób. Mogą one modyfikować materiał jednocześnie. W ten sposób zespół szybciej przygotuje np. prezentację na spotkanie, pracując nad nią równolegle w jednym pliku.

Jeżeli okaże się z kolei, że jedna z osób wprowadzi modyfikację omyłkowo, bez problemu można przywrócić poprzednią wersję dokumentu za sprawą automatycznie zapisywanej historii zmian. W rezultacie użytkownicy mogą zatem zapomnieć o uciążliwym zgrywaniu materiałów na pendrive’y czy przesyłaniu ich za pomocą poczty. Zyskają na tym w szczególności małe i średnie firmy, które nie dysponują dużymi środkami na inwestycje w infrastrukturę IT.

Co istotne, przechowywanie plików w chmurze gwarantuje wysoki poziom ich ochrony, pozostają one bowiem bezpieczne nawet w przypadku zniszczenia komputera, a kontrola dostępu do poszczególnych dokumentów umożliwi dodatkowe ich zabezpieczenie, tak, aby nie mogli z nich skorzystać np. byli pracownicy.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane