• rozwiń
    • WIG20 1762.48 -0.78%
    • WIG30 2034.88 -0.71%
    • WIG 47865.78 -0.60%
    • sWIG80 14300.76 +0.05%
    • mWIG40 4081.44 -0.57%

Ostatnia aktualizacja: 2016-09-23 17:15

Dostosuj

Kolejne marki kuszą muzułmanki. Teraz Dolce & Gabbana wypuściło kolekcję dla nich

Kolejne marki kuszą muzułmanki. Teraz Dolce & Gabbana wypuściło kolekcję dla nich

Muzułmanie stanowią 22 proc. ludności świata, jednak ich specyficzne potrzeby odzieżowe często są lekceważone przez wielkie marki. Ale to się zmienia - marka Dolce & Gabbana wypuściła na rynek kolekcję hidżabów i abai. Najnowsza oferta włoskiego domu mody to chusty i okrycia wierzchnie w kolorach: "luksusowym czarnym" i "piaszczystym beżowym". Firmy sięgają po ten rynek, bo muzułmanie wydają na odzież i obuwie więcej niż Japończycy i Włosi razem wzięci.

Kolekcja słynnej pary projektantów zadebiutowała w niedzielę na Style.com/Arabia. Wkrótce  kolekcja ma być dostępna w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

O powstającej kolekcji wiadomo było od lipca ubiegłego roku po wywiadzie, jakim Stafano Gabbana udzielił gazecie "The National".

- Jestem naprawdę zafascynowany Bliskim Wschodem, a my właśnie zakończyliśmy projektowanie kolekcji pret-a-porter złożonej z abai. Będą koronki, hafty i druki, ale nie za dużo - zapowiadał.

Zainteresowanie Bliskim Wschodem

Dolce & Gabbana to nie pierwsza marka, która podejmuje wysiłek mający przyciągnąć uwagę muzułmanek. W 2015 roku Mango i DKNY zaprezentowały skromną kolekcję skierowaną do tej grupy klientek.

Japoński koncern Uniqlo współpracował z blogerką modową Haną Tajimą i wykorzystał jej wizerunek w promocyjnych materiałach. W 2015 roku zadebiutowała także kolekcja hidżabów od Uniqlo.

W ubiegłym roku w Dubaju Chanel zaprezentowało swoją kolekcję Cruise 2015, a koncern H&M zatrudnił muzułmańską modelkę Mariah Idrissi w swojej kampanii "Close the Loop".

To wielki, niezagospodarowany rynek – tak o świecie muzułmańskiej kobiecej mody pisał niedawno „Fortune”.

Muzułmanki wydały 266 miliardów dolarów na odzież i obuwia w samym roku 2013. To więcej niż łączne wydatki modowe w Japonii i we Włoszech łącznie, według ostatniego raportu Thomson Reuters. Raport stwierdza również, że oczekuje się, że liczba ta wzrośnie do 484 miliardów dolarów w 2019 roku.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (10)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
FrozMnd
W innych sektorach też można zyskać - producenci maczet, noży, środków obronnych, nawozów azotowych itd. Można zwiększyć VAT na te produkty, wtedy państwa też zyskają.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
yarpen26
"muzułmanie wydają na odzież i obuwie więcej niż Japończycy i Włosi razem wzięci."

Aha, to muzułmanie są liczebnie porównywalni z Japończykami i Włochami, tak? Ludzie, skąd wy wyciągacie te porównania? I czemu akurat te narody, a nie inne? Coś by to zmieniło?
  • 3
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
nickala
Zgadza się a my mamy sie przyzwyczajać do tego co nas czeka, bo nie długo będzie taki głowny trend w Europie
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
kg1955
A nie lepiej propagować mini?
  • 3
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane