• rozwiń
    • WIG20 2465.91 +0.90%
    • WIG30 2836.69 +0.96%
    • WIG 63536.90 +0.78%
    • sWIG80 13981.88 +0.04%
    • mWIG40 4819.12 +0.77%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 16:18

Dostosuj

Cztery powody, dla których Nike zdominuje rynek

Cztery powody, dla których Nike zdominuje rynek
Foto: sxc.hu Foto: Oto kilka konsumenckich trendów, który powodują, że Nike będzie nie do powstrzymania - pisze "Business Insider"

Nike może w ciągu najbliższych pięciu lat uzyskać jeszcze lepsze wyniki ze sprzedaży odzieży i obuwia, szczególnie wśród młodych klientów - wynika z raportu Morgan Stanley. Oznacza to, że Nike, który już teraz jest liderem w branży zobaczy biznesowy boom - pisze "Business Insider". Mogłyby na tym skorzystać także inne marki m. in. Under Armour, Foot Locker i Finish Line. Serwis podaje cztery powody, dla których Nike będzie dominował w branży.

Jak pisze "BI", oto kilka konsumenckich trendów, który powodują, że Nike będzie nie do zatrzymania.

1. Młodzi klienci są bardziej skoncentrowani na zdrowiu i na dobrym samopoczuciu.

Liczba osób uczestniczących w wydarzeniach biegowych rośnie każdego roku o 9 proc. - zgodnie z danymi Morgan Stanley. Pokazują one też, że pokolenie tzw. millennialsów wierzy, że regularne ćwiczenia są niezbędne dla zdrowia. "Zwiększona aktywność prowadzi do większych wydatków na odzież sportową" - piszą analitycy.

2. Większa konkurencja na rynku prowadzi do polepszenia produktów.

"Nike zmaga się z konkurencją - taką jak UnderArmour, New Balance, Adidas i Lululemon. Ten wyścig doprowadził do przyspieszenia innowacji i wypuszczania na rynek nowych produktów, którym klienci nie będą mogli się oprzeć" - czytamy. 

3. Ludzie lubią wygodę

Choć popularność spodni do jogi i tenisówek jest często cytowana jako przykład w modowym trendzie, to analitycy Morgan Stanley są przekonani, że klienci bardziej postawią na wygodę. Liczą więc, że producenci przełożą ten trend na produkcję odzieży. To z kolei - czytamy - dobrze wróżu Nike, który właśnie otworzył swój pierwszy sklep tylko dla kobiet.

4. Odzież sportowa na całym świecie

Rosnąca w siłę klasa średnia w Chinach czy Ameryce Łacińskiej powoduje wzrost zainteresowania odzieżą sportową w tych rejonach świata. Ten ciągle jeszcze mało wykorzystany rynek zapewnia duże możliwości dla firm takich jak Nike.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane