• rozwiń
    • WIG20 2489.08 +0.85%
    • WIG30 2863.76 +0.87%
    • WIG 64010.67 +0.61%
    • sWIG80 14052.97 +0.16%
    • mWIG40 4838.84 +0.19%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Skargi na telefony z ofertą bez zgody klientów. Urząd sprawdza Netię

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Netii "Źródło: TVN24 BiS/UOKiK"

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające przeciwko Netii. Sprawdza, czy prawdziwe są skargi klientów, do których firma telekomunikacyjna miała dzwonić z ofertą, nie mając na to zgody. Netia podkreśla, że "wyjaśnia wszelkie wątpliwości urzędu".

Ze skarg konsumentów i analizy rozmów sprzedażowych wynika, że Netia, korzystając z gotowych baz danych pozyskanych od podmiotów trzecich, mogła dzwonić z ofertą do osób, od których nie miała wcześniejszej zgody na kontakt telefoniczny w tym celu.

Oferta przez telefon

Urząd podał, że w wielu przypadkach spółka próbowała pozyskać zgodę konsumenta podczas pierwszej rozmowy. UOKiK zaprezentował cytat fragment rozmowy,  pracownika Netii z konsumentem. Zamieszczamy go poniżej:

Netia: Halo! Dzień dobry! Moje nazwisko [niezrozumiałe] Ilona i dzwonię z firmy „Netia”. Czy mam przyjemność rozmowy z panią Jowitą?

Konsument: Tak, przy telefonie.

N: Witam pani Jowito. Kontaktuję się tutaj z panią, ponieważ nasza firma w tym momencie rozszerza zakres swoich proponowanych usług. W związku z czym mamy przygotowane dla pani różnego rodzaju rabaty, jak i również różne bonusy złotówkowe. Czy mogę zająć trzy minutki i przedstawić…

Zgoda konsumenta

Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, dzwoniąc w celu marketingu bezpośredniego przedsiębiorca musi wcześniej mieć zgodę konsumenta na kontakt i przedstawienie oferty.

"Jeżeli przedsiębiorca chce prezentować swoją ofertę przez telefon, musi już przed pierwszą rozmową mieć jego zgodę na kontakt w celach marketingu bezpośredniego" - informuje urząd.

Postępowanie przeciwko Netii może zakończyć się stwierdzeniem stosowania praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, nałożeniem kary oraz nakazem usunięcia trwających skutków naruszenia. Maksymalny wymiar kary finansowej 10 procent obrotu przedsiębiorstwa.

Odpowiedź Netii

O komentarz w sprawie decyzji UOKiK poprosiliśmy biuro prasowe Netii. - Jesteśmy w stałym kontakcie z UOKiK i wyjaśniamy wszelkie wątpliwości urzędu. Na tym etapie nie chcemy szerzej publicznie komentować sprawy - poinformował tvn24bis.pl Karol Wieczorek, przedstawiciel prasowy Netii.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane