• rozwiń
    • WIG20 2489.31 -0.54%
    • WIG30 2878.43 -0.38%
    • WIG 64558.65 -0.30%
    • sWIG80 15211.49 -0.20%
    • mWIG40 4931.23 +0.45%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 14:55

Dostosuj

Temat: Gospodarka

Stacje paliw z logo CPN powrócą? Jest stanowisko właściciela marki

Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego? "Źródło: tvn24bis.pl"

PKN Orlen rozważa reaktywację marki CPN. Spółka wstępnie analizuje, czy prowadzenie stacji paliw z historycznym logo będzie opłacalne.

Koncern paliwowy PKN Orlen rozważa reaktywację marki CPN, która dla wielu pokoleń polskich kierowców stała się synonimem stacji paliw.

Jak dowiedzieliśmy się w biurze prasowym spółki skarbu państwa firma sprawdza, czy realizacja takiego projektu będzie opłacalna. 

Decyzja nie zapadła

"Prowadzimy jedynie wstępne prace analityczne, które mają dać odpowiedz na pytanie, czy z marketingowego i biznesowego punktu widzenia, zasadne byłby odtworzenie pojedynczych historycznych stacji paliw pod marką CPN" - poinformowało biuro prasowego PKN Orlen. Spółka podkreśliła jednocześnie, że koncern "nie podjął jednak jeszcze żadnych decyzji w tym zakresie".

Według informacji agencji ISBNews jedna ze stacji z logo CPN miałaby być prowadzona na warszawskiej Pradze. Jednak nam nie udało się tego potwierdzić.

Długa historia

Historia CPN sięga lipca 1944 roku. Wówczas powołano do życia instytucję mającą za zadanie zabezpieczenie istniejącej po działaniach wojennych i okupacji infrastruktury naftowej oraz rozpoczęcie działalności dystrybucyjnej. 14 sierpnia 1944 roku ukazał się pierwszy akt urzędowy określający nazwę organizacji mianem Polski Monopol Naftowy. Jednak już w październiku tego samego roku nazwa zostaje zmieniona na Państwowe Biuro Sprzedaży Produktów Naftowych.

Współczesną nazwę CPN zawdzięcza Ministrowi Przemysłu, który 3 grudnia 1945 roku specjalnym zarządzeniem utworzył państwowe przedsiębiorstwo Centrala Produktów Naftowych. 10 lat później ponownie przekształcono organizację i nadano jej nazwę Centralny Zarząd Obrotu Produktami Naftowymi "CPN".

Po kolejnych 3 latach firma powróciła do wcześniejszej nazwy, którą połączono ze skrótem "CPN" – Centrala Produktów Naftowych "CPN", a w grudniu 1995 roku została przekształcona w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa, co znalazło odzwierciedlenie w nazwie poprzez dodanie do niej skrótu S.A.

Autorem opracowanego w latach 60. XX w. logo CPN jest Ryszard Bojar, który wraz ze Stefanem Solikiem i Jerzym Słowikowskim opracował także cały system identyfikacji wizualnej CPN. To dzięki nim, przez lata na stacjach paliw firmy królowało biało-pomarańczowe logo wywodzące się ze skrótu nazwy CPN. W czasach swojej świetności spółka posiadała liczącą ponad 1400 obiektów sieć stacji paliw oraz prawie 600 autocystern do transportu paliw.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (6)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
mwolfram
mnie CPN kojarzy się z miesięcznym przydziałem 60l. paliwa, handlem kartkami, dwoma archaicznymi dystrybutorami i obskurnym kioskiem obsługi. Pomysł powrotu na nazwy i logo godny "dobrej zmiany".
  • 5
  • 3
  • zgłoś naruszenie
zamknij
tommass
To dobry pomysł! CPN lepiej by się sprawdził, niż Bliska od której Orlen odchodzi. To powinna być sieć mniejszych stacji z paliwem, olejami i akcesoriami samochodowymi bez zbędnych pierdół takich jak lepienie hot-dogów czy sprzedaż alkoholu. Taki właśnie kiedyś był CPN.
  • 4
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Franek36
Jak nie będzie Kawy, hot-dogów i alkoholu to ceny paliwa będą o 15gr wyższe więc gdzie tu logika ? W wielu miejscach w kraju paliwo sprzedaje się po cenie zakupu praktycznie a zarabia na pozapaliwówce. Z czegoś trzeba zapłacić pracownikom i właścicielom stacji.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane