• rozwiń
    • WIG20 2413.23 +0.20%
    • WIG30 2776.46 +0.02%
    • WIG 62858.56 +0.09%
    • sWIG80 14794.40 0.00%
    • mWIG40 4806.40 -0.19%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Ważna trasa kolejowa do Warszawy będzie odnowiona. Wkrótce umowy

Ważna trasa kolejowa do Warszawy będzie odnowiona. Wkrótce umowy
Foto: Shutterstock Foto: PKP PLK wkrótce mają podpisać umowy ws. modernizacji linii Warszawa - Radom

Na przełomie marca i kwietnia PKP PLK planują podpisać umowy z wykonawcami modernizacji dwóch odcinków linii kolejowej z Warszawy do Radomia. Roboty mają ruszyć w drugiej połowie 2018 r., a zakończyć w 2021 r. Koszt inwestycji to ok. 800 mln zł.

Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia to inwestycja od lat oczekiwana przez mieszkańców Radomia i całego regionu. Wielu z nich codziennie dojeżdża do pracy do stolicy.

Jak poinformował Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, na przełomie marca i kwietnia planowane jest podpisanie umów z wykonawcami robót.

Najkorzystniejsze oferty wybrano

Jakubowski powiedział, że na początku roku wybrano najkorzystniejsze oferty dotyczące modernizacji dwóch odcinków trasy kolejowej: Warszawa - Czachówek - Warka oraz Warka - Radom.

W przypadku odcinka z Czachówka do Warki wybrano propozycję konsorcjum sześciu podmiotów polskich i zagranicznych, na czele ze spółką Strabag. Oferta opiewa na 266,5 mln zł. Najlepszą ofertę na odcinek z Warki do Radomia złożyło konsorcjum sześciu spółek z Polski, Austrii i Niemiec, którego liderem jest Track Tec Construction z Wrocławia. Konsorcjum zażądało 527,9 mln zł.

Radom-Warszawa

Prace na odcinku z Warki do Radomia to kluczowy element modernizacji trasy kolejowej z Radomia do stolicy. Na tym odcinku przebiega tylko jeden tor, co ogranicza ruch kolejowy. Wykonawca robót będzie więc musiał m.in. wybudować drugi tor i nowy most nad Pilicą.

- Przebudowane zostaną stacje i przystanki na trasie – wszystkie będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych - dodał Jakubowski. Podkreślił, że zmodernizowane zostaną też przejazdy kolejowo-drogowe, co zwiększy poziom bezpieczeństwa kierowców i pociągów. Lepszy przejazd składów - jak zaznaczył Jakubowski - zapewnią zamontowane nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz rozjazdy.

Koniec w 2020 roku

Według PKP PLK roboty budowlane na odcinku Warka – Radom powinny rozpocząć się w IV kwartale 2018 r., a zakończyć w II kwartale 2021 r. Na odcinku Czachówek – Warka rozpoczęcie prac planowane są na III kwartał 2018 r., a zakończenie w II kwartale 2020 r.

Przed przystąpieniem do robót wykonawcy muszą opracować projekty inwestycji, ponieważ są one realizowane w formule „projektuj i buduj”.

Obecnie trwa przebudowa 27-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Warszawy Okęcie do Czachówka. Roboty na tym fragmencie trasy mają zakończyć się w 2017 r.

Po zmodernizowaniu całej linii kolejowej z Warszawy do Radomia pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Do około 75 minut skrócony zostanie czas przejazdu najszybszych pociągów, obecnie to ok. 115 minut.

Zobacz: Jak odmrażane są pociągi (Wideo z 19.01.2017)

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane