• rozwiń
    • WIG20 2466.09 -0.11%
    • WIG30 2854.20 -0.22%
    • WIG 64113.60 -0.15%
    • sWIG80 15126.55 -0.05%
    • mWIG40 4905.62 -0.52%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 13:34

Dostosuj

Bez połączeń i SMS-ów. Duża awaria w Orange

UOKiK nałożył na Orange Polska blisko 30 mln zł kary "Źródło: shutterstock, tvn24/ Audio: UOKiK"

Od czwartkowego wieczora trwa awaria w Orange. Część klientów tej popularnej firmy może mieć problemy z dostępem do sieci, czyli między innymi wykonywaniem połączeń telefonicznych. Jak informuje rzecznik operatora, trwają prace serwisowe.

Pierwsze informacje o awarii otrzymaliśmy na Kontakt24. "Witam, Orange ma globalną awarię nie działa od rana połowa kart sim" (pisownia oryginalna - red.) - pisze jeden z internautów.

Po próbie połączenia się z abonentem Orange nadawca otrzymuje komunikat, że "nie ma takiego numeru". Tym samym użytkownicy nie mogą odbierać ani wykonywać połączeń telefonicznych, SMS-ów.

"Szanowni Państwo, bardzo proszę o zainteresowanie się operatorem sieci Orange. Twierdzą, że mają awarię, co skutkuje tym, że mój nr telefonu nie działa. Po wybraniu jest komunikat, że nie ma takiego numeru" - informuje kolejny z naszych czytelników.

Informację tę potwierdził w korespondencji z tvn24bis.pl rzecznik prasowy firmy. Wojciech Jabczyński informuje, że problemy z połączeniami dotyczą klientów Orange, którzy korzystają z technologii VoLTE (połączeń realizowanych przez sieć LTE).

Jabczyński nie jest w stanie podać dokładniej liczby klientów, której awaria dotyczy.

Rzecznik tłumaczy - inaczej niż wynika z doniesień klientów - że w razie wystąpienia problemów z LTE, połączenia za jej pomocą wykonywane powinny być przełączone na sieć 2G lub 3G.

"VoLTE (Voice over LTE) to najnowocześniejszy w świecie telefonii komórkowej sposób transmisji połączeń głosowych. Z VoLTE połączenia realizowane są przez sieć LTE a nie jak dotychczas tylko w sieciach 3G lub 2G" - tłumaczy firma na swojej stronie.


Jak wynika z informacji, awaria trwa od czwartkowego wieczoru.

Obecnie trwają prace serwisowe, które mają przywrócić sprawność działania sieci. Jednak dokładny moment, kiedy system zadziała prawidłowo nie jest znany.

W wiadomościach do użytkowników operator przeprasza za niedogodności.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (3)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
It_s me___
U mnie wszystko działa bez najmniejszych problemów. Mam 3 telefony w Orange, tablet z abonamentem LTE, jakiś gownianych ruter LTE, i laptopa, LTE. Wszystko w Orange, wszystko chodzi 24/h i nigdy nie dopadła mnie żadna awaria. Tym bardziej wczoraj i dzisiaj wszystko działa tak jak powinno
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane