• rozwiń
    • WIG20 1786.32 -0.24%
    • WIG30 2036.21 -0.27%
    • WIG 47478.83 -0.10%
    • sWIG80 14115.78 +0.33%
    • mWIG40 3850.73 -0.03%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Temat: Motoryzacja

Legenda powraca. Syrena znów w sprzedaży

Syrena znów w sprzedaży Odtwórz: Syrena znów w sprzedaży
Foto: AK Motors Polska | Video: TVN Turbo Foto: Syrena Meluzyna R. (model wyścigowy) trafiła już do sprzedaży | Video: Syrena znów w sprzedaży

- W sprzedaży jest już wersja wyścigowa (R) Syreny Meluzyny, a cena zaczyna się od 60 tys. euro - informuje tvn24bis.pl Iwona Męczyńska, dyrektor Marketingu i PR w AK Motor Polska. Sportowy samochód jest oficjalną kontynuacją klasycznej poprzedniczki z 1955 roku. Mimo wysokiej ceny, już "pojawiły się pierwsze zapytania od zainteresowanych zakupem tego auta i zamówienia, także z zagranicy" - zapewnia Iwona Męczyńska.

Syrena Meluzyna R. trafiła już do sprzedaży. Jest oferowana w limitowanej serii.

Nowoczesność i tradycja

Syrena, czyli motoryzacyjny symbol PRL, dostał szansę na drugie życie. Pojazd wyprodukowany przez AK Motor Polska jest oficjalną kontynuacją klasycznej Syreny, zaprezentowanej w 1955 roku.

Ostatnie Syreny zjechały z taśmy fabryki w Bielsku-Białej w 1983 roku. Wyprodukowano łącznie ponad pół miliona sztuk tego modelu – we wszystkich wersjach.

Od tego czasu Syreny powoli znikały z naszych dróg. Samochód nie należał bowiem do najmniej awaryjnych. Do historii przeszyły już opowieści właścicieli, którzy z łezką w oku wspominali, że musieli w bagażniku zmieścić niemal cały warsztat, na wypadek jakiejś awarii na trasie.

W połowie 2013 roku opinię publiczną zelektryzowała wiadomość, że być może Syrena znowu wyjedzie na drogi, tym razem w nowej odsłonie. To wówczas założona przez polsko-kanadyjskiego biznesmena Arkadiusza Kamińskiego firma AK Motor International Corporation zawarła z FSO SA umowę, która miała regulować prawa do marki Syrena. Na jej podstawie FSO jako producent zachowała historyczne prawa do marki, z kolei AK Motor zdobyła prawa do rozwoju, wytwarzania i marketingu nowych Syren. Od tego czasu trwa współpraca nad projektami nowych modeli.

Krojona na miarę

- Po 60 latach Syrena jest nadal jedną z wielkich, klasycznych, europejskich marek samochodowych. Nadszedł czas, aby Polska mogła podzielić się tą marką z resztą świata. Czy jest lepszy sposób, niż oferując samochód wyścigowy? – pyta Arkadiusz Kamiński, założyciel firmy AK Motor.

Iwona Męczyńska, dyrektor Marketingu i PR w AK Motor Polska informuje, że "auta byłyby produkowane ręcznie przez zespół Proto Cars w Nysie, dostosowywane pod indywidualne wymagania nabywcy".

- Nadwozie wykonane jest z materiałów kompozytowych, a samochód zasilany jest przez silnik o mocy ponad 400 KM. Auto waży tylko około 1100 kg, odpowiednio w stosunku mocy do masy, która jest w klasie supersamochodów - zachwala Iwona Męczyńska.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (4)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
borowik_lesny
CO za SYRENA mydlenie oczu to niejestsyrena kazdy inny pojazd sicagnac naisy i dac syrena to syrena syrena jest pojadem malolitrazowym byla by syrena jesli zmjany niebyly wieksze jak 30% takiego samochodu zandaja uzytkownicy
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
pająk9876
  • 1
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Schift
Proponuję zakup Syrenek dla rządu i prezydenta. Będzie to takie patriotyczne. A nie wstrętne Audi, BMW, Mercedesy. Polak potrafi!!!
  • 2
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane