• rozwiń
    • WIG20 2591.22 -0.35%
    • WIG30 2978.47 -0.20%
    • WIG 66709.12 +0.04%
    • sWIG80 15034.51 +0.31%
    • mWIG40 5024.21 +1.10%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Awaria terminali w popularnej sieci handlowej. Fikcyjne transakcje na kontach

Premier Beata Szydło o atakach hakerów "Źródło: TVN24 BiS"

Awaria terminali w Kauflandzie mogła przyprawić o ból głowy. Za sprawą kłopotów po stronie agenta rozliczeniowego konta bankowe niektórych klientów mogły zostać obciążone wydatkami, których tak naprawdę nie zrobili. "Pieniądze zostały zwrócone" - uspokaja Aneta Filipczak z biura prasowego eService, który obsługuje transakcje w Kauflandzie.

O zdarzeniu jako pierwszy poinformował branżowy portal niebezpiecznik.pl.

Awaria miała miejsce 16 listopada i związana była z nieprawidłowościami w firmie, która obsługuje płatności w Kauflandzie.

"Z uwagi na błąd techniczny, który wystąpił u naszego agenta rozliczeniowego, część transakcji kartowych została błędnie rozliczona lub przypisana do innego sklepu niż transakcja, która rzeczywiście miała miejsce" - tłumaczy Michał Ostrowidzk z biura prasowego Kaufland.

W praktyce klient mógł zapłacić za dodatkowe zakupy, których wcale nie robił.

Problem dotyczył osób, które dokonywały płatności kartą w Kauflandzie w dniu awarii. Dla przykładu, z ich konta mogła zostać ściągnięta suma, którą rzeczywiście musieli zapłacić za własne zakupy plus dodatkowa kwota.

Informację o awarii terminali potwierdza eService, które obsługuje transakcje w sieci Kaufland. Jak poinformowano, systemy bezpieczeństwa w tej firmie wykryły nieprawidłowości.

W reakcji eService zawnioskował do banków poszkodowanych klientów o unieważnienie błędnych transakcji. "Skutkiem był natychmiastowy zwrot środków na konta Klientów" - zapewnia eService w oświadczeniu nadesłanym tvn24bis.pl.

Jak poinformowała firma, klienci nie muszą już podejmować dodatkowych kroków, a "ich dane są bezpieczne".

Aneta Filipczak z biura prasowego eService pytana, o liczbę osób, których dotknęła awaria, odpowiada: "Był to niewielki ułamek transakcji dokonywanych w sieci Kaufland".

Firma przeprosiła za zaistniałe zdarzenie.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (2)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Piotru70
Niemcy rżną Polaków gdzie mogą. Tyle w temacie.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane