• rozwiń
    • WIG20 2626.35 +0.21%
    • WIG30 3013.13 +0.14%
    • WIG 67449.74 +0.21%
    • sWIG80 15066.27 -0.04%
    • mWIG40 5052.98 +0.17%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 12:35

Dostosuj

Kłopoty bankowego systemu w kluczowym momencie. Część klientów odeszła z kwitkiem

Mieszkanie plus w pigułce "Źródło: TVN24 BiS"

Dwa dni wystarczyły, by wykorzystać całą pulę na dofinansowanie z programu Mieszkanie dla Młodych na 2018 rok. Decydowała kolejność zgłoszeń, więc klienci musieli pospieszyć się z przygotowaniem dokumentów, a banki - w rejestracji wniosków w Banku Gospodarstwa Krajowego. Wyścig po pieniądze utrudniały jednak kłopoty z działaniem systemu w najważniejszym momencie.

Przypomnijmy, wnioski do Banku Gospodarstwa Krajowego były przyjmowane tylko 2 i 3 stycznia. W tym czasie rozdysponowano całą pulę 381 milionów złotych z programu Mieszkanie dla Młodych na 2018 rok. Był to ostatni nabór z tego programu. Nic zatem dziwnego, że towarzyszyło mu tak duże zainteresowanie.

Przy tej okazji nie obyło się jednak bez problemów technicznych.

Na Kontakt 24 dostaliśmy informacje od klientów banków o problemach z działaniem portalu Banku Gospodarstwa Krajowego w godzinach porannych 2 stycznia, czyli w dniu, kiedy rozpoczęto przyjmowanie wniosków o dofinansowanie. Z tego powodu niektórzy chętni na dopłaty z MdM, mimo że złożyli dokumenty w terminie dostępności limitu, nie otrzymali go.

BGK tłumaczy

Zapytaliśmy o tę kwestię przedstawicieli Banku Gospodarstwa Krajowego.

"W okresach zwiększonego ruchu zdarza się, że systemy informatyczne są przeciążone i działają wolniej. Ogromne obciążenie naszego systemu 2 stycznia spowodowało, że przez pewien czas przetwarzanie wniosków lub ich rejestracja były wydłużone" - tłumaczy w odpowiedzi przesłanej tvn24bis.pl Anna Czyż, rzecznik prasowa BGK.

"Byliśmy w stałym kontakcie z pracownikami banków kredytujących i jeszcze tego samego dnia usunęliśmy niedogodności. Analizujemy teraz wnikliwie zaistniałą sytuację i jesteśmy w indywidualnym kontakcie z bankami" - dodaje.

Na liście poszkodowanych są klienci między innymi Pekao SA.

"Bank wciąż oczekuje na stanowisko Banku Gospodarstwa Krajowego oraz pełną informacją w kwestii klientów, którzy nie otrzymali dofinansowania w związku z niestabilnym działaniem portalu BGK Zlecenia. Liczba klientów, którzy nie otrzymali dofinansowania, mimo prawidłowo złożonych przez bank w ich imieniu wniosków,  będzie możliwa do ustalenia po uzyskaniu odpowiednich informacji z BGK" - wyjaśnia Tomasz Bogusławski z biura komunikacji Pekao.

Co dalej?

Jak informuje Anna Czyż, w systemie zostało prawidłowo zarejestrowanych łącznie 12,7 tys. wniosków, co oznacza, że zmieściły się one w limicie 381 mln zł i mają przyznane dofinansowanie. Na liście rezerwowej znajduje się zaś 955 wniosków.

To w praktyce oznacza, że nie będzie możliwości ponownego ubiegania się o dopłaty.

"Zgodnie z regulacjami programu Mieszkanie dla Młodych, banki mają 60 dni na zawarcie umowy kredytowej od momentu otrzymania informacji o przyznanym dofinansowaniu. W praktyce proces ten trwa do 21 dni. W sytuacji, gdy zwolni się limit, będzie on sukcesywnie przyznawany zgodnie z listą wniosków oczekujących" - zauważa rzecznik prasowa BGK.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane